محسن رضایی کاندیدای احتمالی دوره یازدهم ریاست جمهوری گفت: برای ریاست بانک مرکزی یک خانم اقتصاددان را انتخاب می‌کنم.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، محسن رضایی پنجشنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه ارومیه گفت : امروز ما اتم را می شکافیم اما در تامین گوشت و مرغ مردم مشکل داریم باید به این امور جهت ، هدف و سامان بدهیم . در این راستا من اولویت اول خود را اقتصاد انتخاب کرده ام؛ در حالی که دانشجوی علم و صنعت در رشته مکانیک در قبل از انقلاب بوده ام ، اما بعد از جنگ رشته مکانیک که علاقه اول من است را ادامه نداده و اقتصاد خواندم چون هدف داشته ام و می می دانستم روزی پشت این دبوار می مانیم از این رو دکترای اقتصاد گرفتم و در حال حاضر دانشیار دانشگاه هستم و محور برنامه ام اقتصاد است .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سئوالی درباره هدفمندی یارانه‌ها، یادآور شد: این مسیری که آغاز شده را با اقدامات جدید و اصلاح شده ادامه می‌دهیم. در برنامه‌ریزی که کرده ام پرداخت ۴۵ هزار تومان فعلی را به مردم ادامه دهم و با آغاز فاز دوم ۶۵ هزار تومان هم به حساب مردم واریز می‌کنیم، اما این صد و ده هزار تومان تا شش ماه قابل برداشت نخواهد بود و در پایان شش ماه پس از این که وارد چرخه و اشتغال شد تولید شد، به همراه سود آن به حساب مردم باز می گردد.

وی افزود: یارانه دیگری هم برای انجام فعالیت‌های بخش کشاورزی درنظر می‌گیریم، که یارانه سبز نام دارد. یعنی اگر کشاورزان بخواهند، کشاورزی مکانیزه و توسعه یافته انجام دهند، از یارانه سبز مخصوص این بخش برخوردار خواهند شد.

رضایی گفت : وزیر اقتصاد را از بین اقتصادانان با تجربه انتخاب کرده ام که در وقت خود اعلام خواهد شد. فعلا همین را می گویم که برای بانک مرکزی یکی از خانم های اقتصاد دان را در نظر دارم.

وی همچنین در خصوص سوالی مبنی بر ضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادی و ادعای یکی از متهمین پرونده فساد مالی اخیر کشور گفت: فساد را باید ریشه کن و با مفسدین مبارزه جدی کرد. اما مبارزه با مفسدین کافی نیست و باید ساختار هایی که موجب فساد می شوند را اصلاح کنیم. که یکی از کارهای مهم در این زمین رتبه بندی افراد در نظام بانکی خواهد بود.

وی افزود موضوعی که در دادگاه توسط یکی از متهمین پرونده بزرگ فساد اقتصادی در باره م – ر در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته شد،دروغ محض است و وجود خارجی ندارد ، ضمن اینکه در کشور م – ر های زیادی وجود دارند.

رضایی در پاسخ به سوال یکی دیگر از دانشجویان در خصوص احتمال رد صلاحیتش در انخابات با خنده اظهار داشت: البته از آقای جنتی بعید نیست. اما من با ایشان رفیق هستم و بین ما دعوا درست نکنید.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=3085
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رضایی رییس جمهور شود؛ یک زن را رییس بانک مرکزی می کند
رضایی رییس جمهور شود؛ یک زن را رییس بانک مرکزی می کند
رضایی رییس جمهور شود؛ یک زن را رییس بانک مرکزی می کند
رضایی رییس جمهور شود؛ یک زن را رییس بانک مرکزی می کند
رضایی رییس جمهور شود؛ یک زن را رییس بانک مرکزی می کند