شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افزایش ۳۱۹ واحدی با تأثیر مثبت هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس، پالایش نفت اصفهان و بانک تجارت به کانال ۸۰ هزار واحد بازگشت.

به گزارش پول پرس به نقل از فارس، اولین روز کاری بورس تهران در دومین هفته از آخرین ماه سال ۹۲ با برتری تقاضا در بسیاری از نمادها آغاز شد و به همین سبب شاخص کل با افزایش ۳۲۰ واحدی کانال ۸۰ هزار واحد را پس گرفت.

بر اساس این گزارش، امروز ارزش بازار نیز تحت تأثیر همین امر، با افزایش مواجه شد و ارزش معاملات نیز با افزایش قابل توجهی نسبت به دوران رکود بورس به ۲۵۳ میلیارد تومان رسید؛ حجم معاملات نیز ۴۰۰ نزدیک به ۴۰۰ میلیون برگ سهم بود.

هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت، پالایش نفت بندرعباس، بانک پاسارگاد، سایپا و ایران خودرو و بانک صادرات بیشترین تأثیر مثبت را داشتند اما در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر، ملی صنایع مس ایران، فولاد آلیاژی ایران، فولاد مبارکه اصفهان، گروه بهمن، معدنی و صنعتی چادرملو و پالایش نفت تبریز بیشترین تأثیر منفی را داشتند.

در مجموع شاخص‌های منتخب بورس اوراق بهادار تهران به رنگ سبز در آمده و روند مثبتی را در پیش گرفتند.

پارس خودرو و سایپا پس از بازگشایی به ترتیب ۷.۹ درصد و ۴.۱۸ درصد بیشترین افزایش قیمت و به دنبال آن گلوکوزان، تولی‌پرس، سرمایه‌گذاری صنعت و معدن، فرآوری مواد معدنی و سرامیک‌های صنعتی اردکان بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

در مقابل فولادی آلیاژی ایران، کاشی پارس، سپنتا، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان، سرمایه‌گذاری توکا فولاد، قطعات اتومبیل و آبسال بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

در فرابورس هم شاخص با افزایش ۶ واحدی به ۷۵۹ واحد نزدیک شد که بیشترین تأثیر مثبت را پالایش نفت تهران، ذوب آهن اصفهان، نفت ایرانول، تولید برق عسلویه مپنا، بانک دی و بانک گردشگری داشتند.

در این بازار نیروگاه عسلویه مپنا که برای اولین روز در معاملات حاضر شده بیشترین افزایش قیمت و به دنبال آن سبحان دارو، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، زرین معدن آسیا، توسعه فن‌آوری اطلاعات خوارزمی، بازرگانی و تولید مرجان کار و گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=30679
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شاخص بورس مثبت شد
شاخص بورس مثبت شد
شاخص بورس مثبت شد
شاخص بورس مثبت شد
شاخص بورس مثبت شد