شاخص کل بورس با افزایش ۳۴۵ واحدی به کانال ۸۱ هزار واحد بازگشت و به حرکت مثبت متعادل خود ادامه داد.

به گزارش پول پرس به نقل از فارس، معاملات امروز بازار سهام با برتری تقاضا در بسیاری از نمادهای بانکی دارویی و برخی از شرکت‌های سیمانی آغاز شد و در ادامه منجر به افزایش ۳۴۵ شاخص و بازگشت آن به کانال ۸۱ هزار واحدی شد.

با بررسی‌ انجام شده موجب بطال واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری متوقف شده و در برخی از صندوق‌ها واحدهای جدیدی برای سرمایه‌گذاران در صندوق‌های سرمایه‌گذاری صادر می‌شود؛ با این وجود تقاضا برای فروش سهام کاسته شده و در ادامه موقعیت‌های خرید افزایش پیدا کرده است.

در معاملات امروز بورس تهران مخابرات، داروسازی جابربن‌حیان، سرمایه‌گذاری دارویی تأمین، داروسازی زهراوی، نفت بهران، سرمایه‌گذاری البرز و ایران خودرو برترین تقاضا را به خود اختصاص دادند و در مقابل حفاری نیرو ترانس، افست، بین‌المللی محصولات پارس، سیمان قائم، آبسال و توسعه معادن فلزات برترین تقاضا را داشتند.

بیشترین افزایش قیمت نیز پس از بازگشایی به نمادهایی همچون نیرو محرکه (۲۷ درصد)،صنایع آذرآب (۱۶ درصد)، کاشی پارس (۱۵ درصد)،دارو پخش (۱۴ درصد)، سرمایه‌گذاری صنعت نفت (۱۳ درصد)، سیمان تهران (۱۲ درصد) و سیمان هگمتان (۱۰درصد) اختصاص یافت.

اما در مقابل هم برخی نمادها بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند که از جمله آنان آلومینیوم، فرآوری مواد معدنی، آبسال، کنترل خوردگی تکینگو، زغال سنگ نگین تبر،‌ توسعه معادن و فلزات و شهد ایران بودند.

در فرابورس هم شاخص با افزایش ۲ واحدی به ۷۶۶ واحد رسید که بیشترین تأثیر مثبت را ذوب آهن اصفهان، بانک دی، بانک گردشگری و سبحان دارو داشتند و در مقابل پالایش نفت تهران، تأمین مواد اولیه فولاد صبا نور و شرکت نفت پاسارگاد بیشترین تأثیر منفی را بر این شاخص داشتند.

در این بازار افرانت، سرمایه‌گذاری مسکن شمال شرق، آ.س.پ، پخش البرز، سیمان لار سبزه‌وار، بازرگانی و تولیدی مرجان کار، شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه بیشترین افزایش قیمت و تسهیلات اوراق امتیاز خرید مسکن در مقابل بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=29960
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بانکی‌ها در صدر تقاضای بازار سرمایه
بانکی‌ها در صدر تقاضای بازار سرمایه
بانکی‌ها در صدر تقاضای بازار سرمایه
بانکی‌ها در صدر تقاضای بازار سرمایه
بانکی‌ها در صدر تقاضای بازار سرمایه