هم اکنون بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های طرف قرار داد، به سبب متعهد نبودن بیمه میهن، از پذیرش بیماران خودداری می‌کنند و این کارگران با وجود پرداخت وجه بیمه خود، ناچارند هزینه‌های گزافی به منظور درمان بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس ، علی غیاثی با انتقاد از بی‌توجه‌ای بیمه میهن در انجام تعهداتش به کارگران، گفت: این شرکت بیمه‌گذار علی رغم قراردادی که با خانه کارگر در سه مرحله برای بیمه کردن ۱۴۰۰ کارگر استان منعقد کرده،مدعی است قادر به پرداخت خسارات بیمه شدگانش نیست و هیچ گونه مسئولیتی را در قبال پرداخت خسارات درمانی آنان نمی پذیرد.
این فعال کارگری با بیان اینکه بیمه میهن بصورت یکطرفه قرار دادهای منعقده با کارگران را فسخ کرده است، افزود: قرا داد خانه کارگر با بیمه میهن در سه مرحله در تاریخ‌های یکم خرداد، یکم شهریور و یکم آذر ماه ۹۱ صورت گرفته که متاسفانه این شرکت بیمه گر در یک اقدام غیر قانونی و خلاف تعهد نامه خود از تاریخ پنجم آذر ماه به صورت یکجانبه همه قرار دادهای که در مرحله سوم منعقد شده را یکطرفه فسخ کرده است.
به گفته دبیر خانه کارگر ایلام، علاوه بر این اقدام غیر قانونی و غیر اخلاقی، شرکت بیمه میهن مدعی است با توجه به اینکه خانه کارگر ایلام این موضوع را با تعدادی از رسانه‌ها مطرح کرده است به همین جهت مبلغی را به کارگران پرداخت نمی کنند و ما باید از همان رسانه هایی که حمایت‌مان کرده‌اند زیان‌مان را جبران کنیم.
او با بیان اینکه این روند منجر به ایجاد مشکلات مالی و دغدغه‌های روحی و روانی برای کارگران شده است، اظهار داشت: همچنین بیمه میهن اعلام کرده کلیه قرار داد‌هایی که در مراحل قبلی با کارگران منعقد کرده اکنون فسخ شده است.
این فعال کارگری افزود: هم اکنون بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های طرف قرار داد، به سبب متعهد نبودن بیمه میهن، از پذیرش بیماران  خودداری می‌کنند و این بیمه شدگان با وجود پرداخت وجه بیمه خود، ناچارند هزینه‌های گزافی به منظور درمان بپردازند.
دبیر اجرایی خانه کارگر ایلام با تاکید بر اینکه کارگران بیمه شده از خانه کارگر ایلام در خواست پی گیری دارند،به ایلنا گفت: طبق مکاتبات خانه کارگر ایلام با مسئولان استانی همانند شورای سیاستگذاری بیمه مرکزی مستقر در ایلام و سایر مسئولان متاسفانه همچنان کسی در این زمینه پاسخگو نبوده است.
این فعال کارگری اضافه کرد: بیمه میهن به بهانه افزایش هزینه‌ها مرتکب این عمل غیر قانونی شده ومدعی است همراه با افزایش هزینه‌ها باید کارگران مبالغی دیگر برای بیمه خود بپردازند.
او در ادامه ادعای این شرکت بیمه‌ای را غیر قانونی خواند و گفت: این اقدام شرکت بیمه‌ای میهن پایمال کردن حقوق قانونی کارگران و برخلاف قرار داد منعقده است و ادعای این شرکت مبنی بر اینکه در جریان این قرار داد‌ها متحمل خسارات زیادی شده است به کارگران مربوط نیست.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=2995
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمدحسینی گفت:

    هرکی میرسه میخواد حق کارگرهای مظلوم وساکت رو پایمال کنه
    خدا ازشون نگذره

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بیمه میهن داد کارگران را درآورد
بیمه میهن داد کارگران را درآورد
بیمه میهن داد کارگران را درآورد
بیمه میهن داد کارگران را درآورد
بیمه میهن داد کارگران را درآورد