صندوق بین‌ المللی پول در گزارش جدید خود اعلام کرد که رشد اقتصادی ایران در روند منفی قرار دارد و نرخ تورم در این کشور کماکان بالا خواهد بود، درحالیکه رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۴ مثبت پیش بینی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس از اکونومیک تایمز؛ صندوق بین المللی پول در بخشی از جدیدترین گزارش خود با عنوان “چشم‌ انداز اقتصادی جهان” گفته است که رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۲ میلادی، یک و نُه دهم درصد کاهش داشت و در سال جاری، نیز یک و سه دهم درصد کاهش خواهد داشت.
در ادامه این گزارش آمده است که اقتصاد ایران به دلیل تحریم‌های بی‌اساس اعمال شده از سوی غرب رشد منفی داشت ولی در سال ۲۰۱۴ اقتصاد این کشور در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت.
گزارش چشم انداز اقتصادی هر سه ماه یکبار منتشر می‌شود و صندوق بین‌المللی پول در این گزارش دورنمای اقتصادی جهان و کشورها را بررسی می‌کند و پیش بینی کرد رشد اقتصادی جهان در سال جاری میلادی به ۳.۳ درصد برسد.
صندوق بین المللی پول در گزارش چشم انداز اقتصاد جهانی که ماه ژانویه منتشر شده بود رشد ۳.۵ درصدی را برای اقتصاد جهان در سال ۲۰۱۳ را پیش بینی کرده بود.
صندوق بین المللی پول متوسط رشد اقتصادی کشورهای درحال توسعه طی امسال را ۵.۳ درصد پیش بینی کرده  که بیش از ۴ برابر رشد اقتصادی کشورهای توسعه یافته خواهد بود. بر اساس پیش بینی این نهاد بین المللی رشد اقتصادی کشورهای توسعه یافته در سال ۲۰۱۳ به ۱.۲ درصد خواهد رسید.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=2991
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رشد اقتصادی ایران منفی ۱.۹ درصد
رشد اقتصادی ایران منفی ۱.۹ درصد
رشد اقتصادی ایران منفی ۱.۹ درصد
رشد اقتصادی ایران منفی ۱.۹ درصد
رشد اقتصادی ایران منفی ۱.۹ درصد