یک کارشناس بورس با تاکید بر اینکه در شرایط مبهم فعلی، صنایع بانکی بسیار کم ریسک و روند مثبتی در آینده دارند، گفت: بازار سرمایه نرخ ۱۳ سنتی خوراک پتروشیمی را هم نمی‌پذیرد و رویه جدید معاملاتی نیز باید مقطعی باشد.

به گزارش پول پرس، کامران صدیقیان در گفت‌وگو با فارس با اشاره اینکه کلیت بازار سهام تحت تاثیر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها منفی شد، اظهار داشت: در شرایط کنونی باید شرکت‌های پتروشیمی اثرات نرخ ۱۳ سنتی خوراک را برای سال آتی اعلام کنند.

وی ادامه داد: بازار سرمایه نرخ ۱۳ سنتی خوراک پتروشیمی‌ها را نمی‌پذیرد، چرا که حدود ۵۰ درصد ارزش کل بازار در اختیار این صنعت پیشرو است.

صدیقیان گفت: زمانی که چنین رفتاری با صنعت پیشروی بورسی می‌شود، چه انتظاری می‌توان از سایر صنایع داشت؛ به هرحال باید پتروشیمی‌ها بودجه‌های سال آتی را با تاثیر این خوراک اعلام کنند.

وی با تاکید بر اینکه برخی محافل از رد مصوبه اخیر مجلس درباره پتروشیمی‌ها گمانه زنی می‌کنند، گفت: این امر کور سوهای امیدی برای آینده بازار به وجود آورده است، به طوری که پس از ارجاع به مجمع تشخیص، احتمال حمایت‌هایی از این صنعت وجود دارد.

این کارشناس بازار با اشاره به اینکه در مابقی صنایع بورسی اتفاق چشم‌گیری رخ نداده است، گفت: در میان صنایع مختلف تنها صنعت بانکی چشم‌انداز مثبتی نسبت به سایر صنایع حتی در شرایط فعلی دارد.

وی ادامه داد: اکنون صنعت بانکی یکی از با ثبات‌ترین و کم ریسک ترین صنایع به شمار می‌رود که با توجه به ریزش‌های اخیر بازار به قیمت‌های ارزنده‌ای رسیده‌است.

صدیقیان درباره رویه جدید معاملاتی بورس، تصریح کرد: این رویه شاید در مقطع کوتاه هیجانات فروش را کنترل کنند، اما در بلند مدت باید نقد شوندگی سهام نیز مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=29598
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

صنعت بانکی با ثبات‌ترین صنایع بورسی است
صنعت بانکی با ثبات‌ترین صنایع بورسی است
صنعت بانکی با ثبات‌ترین صنایع بورسی است
صنعت بانکی با ثبات‌ترین صنایع بورسی است
صنعت بانکی با ثبات‌ترین صنایع بورسی است