عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: نرخ تسعیر دلار در لایحه بودجه ۲۴۵۰ تومان و سهم درآمد نفت از بودجه عمومی ۴۵درصد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، محمدعلی عبدالله‌زاده در گفت‌وگو با فارس، در مورد بررسی لایحه بودجه ۹۲ در کمیسیون تلفیق مجلس گفت: نخستین جلسه تلفیق از روز گذشته آغاز شد. وی افزود: نرخ تسعیر ارز در مورد تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در لایحه بودجه ۹۲ رقم ۲۴۵۰ تومان در واقع همان نرخ مرکز مبادلات در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: در نخستین جلسه کمیسیون تلفیق بر روی موادی از آئین‌نامه داخلی کمیسیون تلفیق صحبت شد و امروز بر روی منابع و مصارف و کلیات آن با حضور نماینده دولت آقایان ممبینی و حسینی وزیر اقتصاد صحبت شد و هنوز وارد جزئیات درآمدی لایحه بودجه نشده‌اند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مورد سهم درآمدهای نفتی در بودجه عمومی دولت گفت: درآمد نفتی که روی آن بحث شد، به نظر نمایندگان غیرواقعی است و در حال حاضر ۴۵ درصد از بودجه عمومی دولت را تشکیل می‌دهد.
نماینده فردوس در مجلس افزود: درآمد نفتی بر مبنای هر بشکه ۹۵ دلار و هر دلار ۲۴۵۰ تومان و صادرات روزانه ۱.۳ میلیون بشکه نفت خام و میعانات گازی در ۲۶۵ روز سال درآمدی حدود ۶۴ هزار میلیارد تومان برای دولت در نظر گرفته است که در مقایسه با رقم ۶۶ هزار میلیارد تومان درآمد نفتی دولت در سال ۹۱ حدود ۳.۸ درصد کاهش نشان می‌دهد البته نرخ تسعیر ارز در قانون بودجه ۹۱ نرخ مرجع ۱۲۲۶ بود و نرخ تسعیر ارز در لایحه سال جاری ۲۴۵۰ تومان است.
وی تأکید کرد: عملکرد قانون بودجه ۹۱ نشان می‌دهد حدود ۵۶.۹ درصد تحقق درآمد نفتی وجود داشته که اگر امسال هم در حد ۶۰ درصد تحقق در نظر گرفته شود، در مجموع ۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد نفتی برای دولت ایجاد خواهد شد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مورد بودجه‌های عمرانی سال ۹۱ گفت: در مجموع ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی و تملک دارایی سرمایه‌ای از مجموع مصوب ۳۹ هزار میلیارد تومان پرداخت شد که عملکرد حدود ۳۷ تا ۳۸ درصد داشته است.
عبدالله‌زاده تأکید کرد: امسال رقم بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای حدود ۳۷ هزار میلیارد تومان پیش ‌بینی شده است که از این رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان بابت فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها پیش‌بینی شده و خالص بودجه عمرانی ۲۷ هزار میلیارد تومان است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه تأکید کرد: مجلس اجازه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در ۳ ماه اول سال جاری را نداده است.
وی در مورد اینکه بودجه تا چه زمان در مجلس تمام می‌شود، گفت: حداقل دو هفته در کمیسیون تلفیق و بعد از آن دو تا سه هفته در صحن مجلس و به طور کامل ۴۰ تا ۴۵ روز آینده بودجه ۹۲ تصویب می‌شود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=2582
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

نرخ تسعیر دلار در لایحه بودجه؛ ۲۴۵۰تومان
نرخ تسعیر دلار در لایحه بودجه؛ ۲۴۵۰تومان
نرخ تسعیر دلار در لایحه بودجه؛ ۲۴۵۰تومان
نرخ تسعیر دلار در لایحه بودجه؛ ۲۴۵۰تومان
نرخ تسعیر دلار در لایحه بودجه؛ ۲۴۵۰تومان