- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

روش جدید بورس برای تشکیل سرمایه

با پذیرش صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه‌ای در بورس تهران روش‌های نوینی برای تشکیل سرمایه پیش روی اقتصاد ایران قرار می گیرد.

به گزارش پول پرس به نقل از تسنیم، مدیر تحقیق و توسعه بورس تهران گفت: بورس اوراق بهادار تهران علاقمند است با پذیرش صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه‌ای روش‌های نوینی برای تشکیل سرمایه را پیش روی اقتصاد ایران قرار دهد.
رضا کیانی افزود: با پذیره نویسی صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله اندیشه نوین سپهر، واحدهای سرمایه‌گذاری اولین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله به جمع اوراق بهادار پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران پیوست.
وی یادآور شد: با تصویب هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله که حداقل سرمایه آنها برابر با ۱۰۰ میلیارد ریال باشد و دست کم از یک بازارگردان برخوردار باشند، در بورس تهران قابل پذیرش و معامله خواهند بود.
کیانی افزود: براساس “الحاقیه دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران درخصوص پذیرش صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس” که در تاریخ ۴/۸/۱۳۹۲ به تصویب هیأت مدیره سازمان بورس رسیده است، صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه‌ای شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان نیز در صورتی که حداقل سرمایه‌گذاری آنها ۱۰۰۰ میلیارد ریال باشد و طرح توجیهی آنها منطبق با مقررات تهیه شده باشد، نیز قابل پذیرش و معامله در بورس تهران خواهند بود.
مدیر تحقیق و توسعه بورس اوراق بهادار تهران ادامه داد: بر اساس مصوبه سازمان بورس و اوراق بهادار، صندوق‌های سرمایه‌گذاری پذیرفته شده در فرابورس نیز پس از یک سال فعالیت در فرابورس و در صورتی که شرایطی شامل حداقل ارزش و حداقل تعداد سرمایه‌گذار را بدست آورده باشند، در بورس اوراق بهادار تهران پذیرش می شوند.
انتهای پیام