کد خبر: 247260
سه شنبه 13 شهریور 1403 - 9:07
بانکداری ویدیویی بانک ملت خدمتی مجازی با تاکید بر حفظ ارتباطات انسانی است که در سال ۱۴۰۳ با هدف افزایش رضایتمندی مشتریان و کاهش مراجعات حضوری به شعب در بستر مگابانک ملت ارائه شده است.
طی چندسال اخیر به خصوص پس از پاندمی کرونا، دریافت خدمات غیرحضوری بانکی بین عموم مردم رونق یافت. این بحران چندساله به نوعی سکوی جهش بانکها برای رشد و توسعه خدمات دیجیتال و غیرحضوری نیز بود. تا بدانجا که هم اکنون برخی خدمات بانکی کاملا به صورت غیرحضوری و با احراز هویت آنلاین ارائه میشود.
از طرفی، کاهش هزینههای دریافت و ارائه خدمات بانکی در هر زمان و مکان، شفافیت و امکان رهگیری، دسترسی آسان، سریع و امن به تمامی حسابهای بانکی منجر بدان شد که این نوع خدمات بیش از پیش مطلوب مشتریان شود.
در همین راستا بانکها در مسیر رشد خود، اقدام به ارایه محصولات متنوع کردند. یکی از جدیدترین محصولات بانکداری ویدیویی بانک ملت بود که در اردیبهشت ۱۴۰۳ عرضه شد.
خدمت بانکداری ویدیویی بانک ملت با هدف ارائه نسل جدید خدمات بانکی، فارغ از موقعیت فیزیکی مشتری یا بانک، تولید شده است. این محصول با ایجاد یک بستر کامل برای ارتباط تصویری و صوتی بین بانکدار و مشتری، امکان ارائه انواع خدمات بانکی و مالی را فراهم کرده به نحوی که مشتری میتواند در هر نقطه جغرافیایی بدون حضور در شعبه، پس از ثبت درخواست در سامانه مگابانک، با بانکدار ارتباط تصویری برقرار کرده و پس از احراز هویت، خدمات بانکی قابل ارائه را دریافت کند.
مشتریان بانک ملت پس از طی کردن فرآیند احراز هویت، میتواند با کارشناس مربوطه تماس تصویری برقرار کرده و خدمت بانکی مورد نظر خود را در حین گفتگوی زنده با بانکدار و گرفتن اطلاعات لازم، انجام دهد.
بانک ملت این خدمت را در بستر مگابانک خود ارائه کرد تا مشتریان با سهولت بیشتری این خدمت را دریافت کنند. مشتریان کافی است با ورود به مگابانک ملت و ثبت درخواست در منوی بانکداری ویدئویی، با کارشناس تماس تصویری برقرار کرده و خدمت مورد نظر خود را دریافت کنند. علاوه براین میتوانند از سایر خدمات بانکی از جمله ساتنا و پایا و پرداخت درون بانکی و همچنین افتتاح حساب بهرهمند شوند.
از جمله مهمترین مزایای بانکداری ویدئویی میتوان به حفظ ارتباط و افزایش تعامل دوجانبه با وجود حذف مراجعه حضوری بطوریکه مشتریان میتوانند در ساعات غیراداری و مواقع ضروری و در هر ساعتی از شبانهروز امکان ارتباط با کارکنان بانک را داشته باشند. همچنین امکان پاسخ به درخواستها و ارائه مشاوره اختصاصی به مشتریان و کسب اطمینان از هویت واقعی مشتری در انجام عملیات بانکی با احراز هویت غیرحضوری (e-KYC)برای متقاضیان فراهم است.
این گزارش می افزاید، در نسخه جدید مگا بانک ملت که بانکداری ویدیویی در این بستر ارائه میشود، با هدف پیشگیری از سوء استفاده از حسابهای مشتریان و جلوگیری از بروز رخداد امنیتی فیشینگ، استفاده از احراز هویت الکترونیک (eKYC) برای فعالسازی قابلیت بیومتریک در ورود بانکی سامانه مگابانک پیادهسازی شده است و کاربران میتوانند با مراجعه به منوی«فعالسازی بیومتریک» در بخش تنظیمات سامانه و ورود اطلاعات مربوط به سامانههای غیرحضوری (همراه بانک/ اینترنتبانک) و پس از طی مراحل مربوطه، نسبت به فعالسازی این قابلیت اقدام کنند.
همچنین با هدف سهولت کاربری در استفاده از سرویس تماس صوتی و تصویری و چت دو نفره، کاربران مگابانک می توانند با انتخاب گزینه«+» و پس از مشاهده لیست مخاطبین، نسبت به برقراری ارتباط (تماس/چت) اقدام کنند.
خدمت بانکداری ویدیویی که در مرحله اول در دسترس مشتریان ارزنده این بانک قرار داشت، هم اکنون برای تمام مشتریان و متقاضیان در دسترس قرار گرفته است.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص استفاده از خدمات بانکداری ویدیویی “اینجا” کلیک کنید.