نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه فضای مجلس آماده آزادسازی سهام عدالت است گفت: اگرموضوع آزادسازی معاملات سهام عدالت مصوب شود می توان تا خرداد سال آینده آن را نهایی کرد تا مردم بتوانند در بورس این سهام را معامله کنند.

به گزارش پول پرس به نقل از تسنیم، محمد رضا پورابراهیمی داورانی گفت: یکی از نکات مهم قبل از آزاد سازی خرید و فروش سهام عدالت اطلاع رسانی دقیق درباره ارزش این سهام به مردم است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: اطلاع رسانی در خصوص آزاد سازی معاملات سهام عدالت باید از طریق رسانه های مختلف و صدا و سیما انجام گیرد و نباید فراموش کرد که افزایش آگاهی مردم در موضوع خرید و فروش سهام عدالت مانع از تصمیم گیری اشتباه در این زمینه خواهد بود.

این نماینده در مجلس نهم ادامه داد: شفافیت در موضوع کارایی سهام عدالت به ارتقای عملکرد در بخش اقتصاد منتهی می شود.

پور ابراهیمی داورانی با بیان اینکه فضای مجلس آماده آزاد سازی سهام عدالت بوده و مردم نیز از آزاد سازی آن استقبال می کنند. افزود: اگرموضوع آزادسازی معاملات سهام عدالت مصوب شود می توان تا خرداد سال آینده آن را نهایی کرد تا مردم بتوانند در بورس این سهام را خرید و فروش کنند.

وی با اشاره به شفاف شدن فعالیت های اقتصادی در صورت آزاد سازی معاملات سهام عدالت گفت: کاهش تصدی گری دولت در اقتصاد، افزایش کارایی بنگاه ههای مشمول واگذاری، شفافیت در موضوع مالکیت و سودآوری سهام از مزایای دیگر آزاد سازی خرید و فروش سهام عدالت است.

پور ابراهیمی داورانی افزود: با وجود اینکه مردم برگه های سهام عدالت را دراختیار دارند اما وضعیت آن مشخص نیست و از بابت آن سودی دریافت نمی کنند بنابراین احراز مالکیت واقعی این سهام یکی از نکات مهمی است که باید به آن رسیدگی کرد.

وی تصریح کرد: در زمینه آزاد سازی معاملات سهام عدالت جلسات کارشناسی مجلس برگزار شده و وزیر اقتصاد موافقت کرده است از طرفی با سازمان بورس نیز هماهنگی هایی انجام شده و در صورت تدوین نهایی قانون باید در صحن مجلس نیز رای بیآورد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: تشکیل صندوق سرمایه گذاری کمک زیادی به شفافیت موضوع آزاد سازی سهام عدالت می کند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=24464
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

احتمال آزادسازی سهام عدالت
احتمال آزادسازی سهام عدالت
احتمال آزادسازی سهام عدالت
احتمال آزادسازی سهام عدالت
احتمال آزادسازی سهام عدالت