دلیل کندی رشد در بخش موبایل، ارزش سهام کمپانی کره ای سامسونگ ۹ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد و سهامداران وحشت زده شدند.

به گزارش پول پرس، وال استریت ژورنال گزارش داد: بدنبال زمین خوردن های پیاپی سامسونگ در بازار موبایل از رقبای نوظهوری مانند هوآوی چینی و … و استقبال شدید مردم از آیفون های جدید اپل، سهامداران سامسونگ دچار واهمه شده و سهام این کمپانی کره ای در بازار ۹ میلیارد دلار ارزش خود را از دست داد.

روز پنجشنبه و بدنبال انتشار گزارش دو کمپانی LIG Investment and Securities Co که در زمینه سهام و سرمایه گذاری در بورس پیش بینی های تجاری ارائه می کنند، بیش از ۷.۹ درصد از سهام سامسونگ افت کرد.

این اتفاق بعد از ۲۹ ماه فروش های موفقت آمیز سامسونگ در بازارهای جهانی رخ می دهد که اینک معلوم شده فاکتور فروش دلیلی بر موفقیت در بازار سهام نیست و کاهش سود خالص این کمپانی در بخش موبایل علی رغم تبلیغات وسیع این کمپانی با ادعای فروش های زیاد، واقعیتی کتمان ناپذیر است.

لی کونهی، مدیر عامل سامسونگ (پسر سوم موسس اصلی سامسونگ که بدلیل رسوایی مالی ۲۰۰۸ استعفا کرد و سال ۲۰۱۰ به کمپانی بازگشت) با ارسال ایمیل، خطاب به کارگران و مهندسان خود نوشت: باید با بکار گرفتن اندیشه و فکر جدید، تلاش بیشتری برای توسعه ابداعات و پیشرو شدن در بازار و به خصوص در بخش سخت افزار کنند. (لی ۷۱ ساله می داند که ۸۰ درصد فروش سامسونگ در بیرون از خانه صورت می گیرد و برای ماندن در بازار باید به هر نحو شده خود و کمپانی اش را نگه دارد.)

رقابت در بخش موبایل بسیار تنگاتنگ شده و امروز موتورولای گوگل گوشی موتو ایکس خود را با کاهش قیمت آن را به رقم ۳۹۹ دلار عرضه کرد و این در حالی است که سامسونگ اس۴ خود را بسیار گران و به قیمت ۶۴۰ دلار در بازار امریکا به فروش می رساند.

سامسونگ اخیرا با همه سر جنگ پیدا کرده و ضمن نبرد حقوقی با اپل در ۴ قاره، با سازندگان تلویزیون در ژاپن و چین نیز در افتاده و در بخش تراشه و رم نیز با Hynix کره در افتاده است.

انتهای پیام

 


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=24427
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

سقوط ۹ میلیارد دلاری ارزش سهام سامسونگ در بازار
سقوط ۹ میلیارد دلاری ارزش سهام سامسونگ در بازار
سقوط ۹ میلیارد دلاری ارزش سهام سامسونگ در بازار
سقوط ۹ میلیارد دلاری ارزش سهام سامسونگ در بازار
سقوط ۹ میلیارد دلاری ارزش سهام سامسونگ در بازار