- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

حمایت بانک مرکزی از طرح‌های پژوهشی بانکداری الکترونیک

رییس کل بانک مرکزی ایران گفت: بانکداری الکترونیک با تلاش شبکه بانکی کشور، وضعیت مطلوبی دارد و توانسته است این خدمات را رشد و توسعه داده و به خدمتی همگانی تبدیل کند.
به گزارش پول پرس، ولی‌الله سیف در همایش هم افزایی دانشگاه‌ها و بانک‌ها در توسعه بانکداری مجازی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته، توسعه فناوری و کاربرد آن در لایه‌های مختلف اجتماع از موضوعی پیچیده و فنی که به افراد ویژه‌یی اختصاص داشت به امری همگانی تبدیل شده است.
رییس کل بانک مرکزی افزود: امروزه در کشورهای پیشرفته، کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان شاخص سواد شناخته شده است.وی با اشاره به اینکه ایران نیز از پیشرفت‌های بانکداری الکترونیک دور نمانده است، تاکید کرد: امروزه، مراودات شهروندان با شبکه بانکی عمدتا بر بستر خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات شکل گرفته است و بانکداری و پرداخت الکترونیکی، به عنوان رکن اساسی فعالیت‌های شبکه بانکی کشور شناخته می‌شود. سیف، پیشرفت‌های بانکداری الکترونیک کشورمان را مطلوب توصیف کرد و افزود: مجازی شدن در بانکداری الکترونیکی، همچون موج است و می‌تواند فرصتی عظیم یا تهدیدی جدی باشد. در مقابل این موج، می‌توان خنثی بود و در برابر ضرباتش، حالت انفعال و تسلیم به خود گرفت یا اینکه با تدبیر و شناخت دقیق فرصت‌ها و تهدیدها، از انرژی فراوانش برای پیشبرد سریع‌تر اهداف نظام پولی بهره برد.

انتهای پیام