- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

تشکیل کارگروه ویژه رفع موانع تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش اخبارپول، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در جلسه مشترک مدیران عامل بانک ها و موسسات اعتباری و معاون مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی به قائم مقام بانک مرکزی [1] دستور داد ظرف سه روز آینده جلسه کارگروه تخصصی رفع موانع تامین مالی طرح ملی نهضت ملی مسکن را با حضور مقامات ذیربط تشکل دهد.

وی ضمن تاکید بر حمایت و تعامل ویژه شبکه بانکی با وزارت راه و شهرسازی برای پیشبرد عملیاتی نهضت ملی مسکن و استفاده از روش های مختلف تامین مالی مسکن سازی در کشور تاکید کرد: در این کارگروه ویژه که با حضور مسئولان اعتباری بانک مرکزی ، مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی ، روسای شورای هماهنگی بانک ها ، کانون بانک ها و موسسات اعتبار خصوصی و مدیران اعتباری شبکه بانکی برگزار می شود رفع مغایرت های آماری در زمینه عملکرد بانک ها در حوزه تامین مالی ،تعداد متقاضیان معرفی شده به بانک ها ، تعداد قراردادهای منعقد شده و میزان تسهیلات پرداختی در طرح نهضت ملی مسکن حسب دستور رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن ‌بررسی و تعیین تکلیف می شود.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین از این کارگروه تخصصی خواست ، پیشنهادهای مختلف مطرح شده در زمینه طرح نهضت ملی مسکن و راهکارهای تسریع در تامین تسهیلات بانکی ساخت مسکن از جمله روش های مختلف تامین مالی مسکن سازی و حتی استفاده از تامین مالی خارجی در این طرح ملی را بررسی و نتیجه نهایی را برای تصمیم گیری آماده کنند.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین تسهیل و رفع موانع نهضت ملی مسکن را در حل مشکلات مردم در عرصه مسکن ضروری دانست و گفت :‌شبکه بانکی حتما با تمام توان در طرح های مختلف مسکن سازی در کشور مشارکت خواهد کرد .

در این جلسه معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و مدیران عامل بانک ها نیز به ارائه دیدگاه ها و عملکرد خود در زمینه طرح نهضت ملی مسکن پرداختند.