امارات متحده عربی با پرداخت چهارصد میلیون دلار وام به صربستان موافقت کرد.
این اقدام، تلاش های صربستان را برای یافتن سرمایه گذارانی در خارج از منطقه بحران زده یورو برای خارج شدن از رکود، تقویت می کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس به نقل از واحد مرکزی خبر، ملادیان دینکیچ وزیر دارایی صربستان که به ابوظبی سفر کرده است روز چهارشنبه همچنین گفت شرکت هواپیمایی الاتحاد امارات می تواند شریکی راهبردی برای شرکت هواپیمایی «گات ایرویز» صربستان شود که با بحران رو به رو شده است.
شرکای تجاری سنتی بلگراد در منطقه یورو به علت بحران بدهی ها با مشکلات مالی مواجه هستند به همین علت صربستان به دنبال سرمایه گذاران احتمالی دیگری مانند روسیه و چین و امارات است.
وزارت دارایی صربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد بر اساس توافق به دست آمده با صندوق توسعه امارات، این صندوق حدود دویست میلیون دلار در طرح های آبیاری در سراسر صربستان سرمایه گذاری م یکند.
دینکیچ گفت، دویست میلیون دلار وام دیگر نیز صرف پرداخت وام های طولانی مدت با شرایط آسان به کشاورزان برای خرید تجهیزات کشاورزی می شود.
وزارت دارایی صربستان همچنین اعلام کرد شرکت هواپیمایی در حال رشد الاتحاد که در ابوظبی مستقر است می تواند چهل و نه درصد سهام شرکت گات ایرویز را که با بدهی سنگین مواجه است بخرد و به شریک راهبردی درازمدت این شرکت تبدیل شود. دینکیچ گفت، فکر می کنم تا نیمه آوریل خبرهای خوبی خواهیم شنید و احتمالا خواهیم توانست مذاکرات را درباره شراکت راهبردی بین گات و الاتحاد ظرف دو ماه آینده تکمیل کنیم.
در ماه ژانویه امارات قراردادی تسلیحاتی به ارزش یکصد میلیون یورو (۱۳۲ میلیون دلار) با صربستان امضا کرد و دو کشور اعلام کردند طرح مشترک چند میلیون دلاری را برای ساخت موشک زمین به زمین بررسی می کنند.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=2264
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

امارات به اروپایی ها وام می دهد
امارات به اروپایی ها وام می دهد
امارات به اروپایی ها وام می دهد
امارات به اروپایی ها وام می دهد
امارات به اروپایی ها وام می دهد