بانک جهانی برای همکاری تنگاتنگ با بانک جدید توسعه کشورهای نوظهور بریکس اعلام آمادگی و به این ترتیب به طور ضمنی هر گونه رقابت با این نهاد مالی جدید را رد کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پول پرس، بانک جهانی در بیانیه ای از ایجاد یک بانک توسعه از سوی کشورهای نوظهور عضو بریکس استقبال و اعلام کرد آماده است برای پایان دادن به فقر در جهان، با این بانک جدید همکاری تنگاتنگ داشته باشد.
سران برزیل، روسیه ، هند ، چین و افریقای جنوبی که روز سه شنبه در دوربان آفریقای جنوبی گرد هم آمده بودند ، در مورد تاسیس یک بانک توسعه مشترک به منظور تامین مالی طرح های بزرگ زیربنایی به توافق رسیدند. با ایجاد این بانک ، این کشورها احتمالا دیگر به بانک جهانی نیازی نخواهند داشت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، قرار است این بانک سرمایه اولیه ای برابر با پنجاه میلیارد دلار یا به عبارت دیگر ده میلیارد دلار به ازای هر کشور داشته باشد ؛ هر چند که هنوز نکات زیادی درباره این توافق مبهم است.
بانک جهانی افزود:«ایجاد یک بانک توسعه اقدام بزرگی است. ما منتظر جزئیاتی درباره چگونگی اداره این بانک و تامین مالی آن و همچنین محل آن هستیم و آماده ایم تجربیات خود را در اختیار این نهاد جدید بگذاریم.»

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=2252
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

استقبال جهانی از تاسیس بانک بریکس
استقبال جهانی از تاسیس بانک بریکس
استقبال جهانی از تاسیس بانک بریکس
استقبال جهانی از تاسیس بانک بریکس
استقبال جهانی از تاسیس بانک بریکس