- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

مهلت ۱۵ روزه شرکت‌های بیمه برای پرداخت هزینه‌های درمان

به گزارش اخبارپول، حسب ابلاغ مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی، پیرو ابلاغیه شماره بازگشت به نامه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به رئیس جمهور و دستور ویژه ایشان موضوع نامه شماره ۱۰۰/۱۶۱۷ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴ موارد زیر ابلاغ می گردد.

تعلل شرکتهای بیمه در پرداخت بدهی به مراکز درمانی و داروخانه های طرف قرارداد و متعاقب آن اختلال در گردش نقدینگی در زنجیره تأمین دارو، افزایش افزایش قیمت دارو و ملزومات پزشکی ناشی از اصلاح سیاست ارزی از جمله عوارض منظور جلوگیری از بروز این آسیب و پیشگیری از تکرار رخداد، آن ترتیبی اتخاذ گردد حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز پس از دریافت اسناد و مدارک بیمه تکمیلی درمان با مرکز درمانی و داروخانه ها تسویه گردد. مهلت مقرر پس از پیاده سازی و بهره برداری کامل از سامانه پرداخت برخط معوقات بیمه ای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی لغو و پرداخت هزینه ها بروز رسانی خواهد شد.

معاونت نظارت بیمه مرکزی موظف است با بکارگیری تمامی ظرفیت سازمانی بر عملکرد شرکتهای بیمه نظارت به هنگام و مؤثر اعمال نموده و ضمن ارائه گزارشهای نوبه ای ماهانه، در صورت تخطی شرکتهای بیمه اقدام قانونی بازدارنده معمول دارد.

مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی و شرکت سنحاب موظفند در پیاده سازی سامانه پرداخت برخط معوقات بیمه ای که با محوریت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی راه اندازی می گردد مشارکت و همکاری نمایند.