کد خبر: 221947
چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 - 11:43
سامانه جامع منابع انسانی به منظور ایجاد فرصت های برابر، شفاف سازی، افزایش رضایتمندی و تسهیل و تسریع در پاسخگویی به نیازهای رفاهی و پرسنلی همکاران شاغل و بازنشسته شرکت بیمه ایران، قطعا به طورمستقیم در کارآمدی، اثربخشی و بهرهوری نیروی انسانی بسیار مؤثر خواهد بود.
به گزارش اخبارپول، حسین روحی مدیر کل منابع انسانی با اشاره به پیچیدگی مدیریت نیروی انسانی و تغییرات ناشی از رشد فناوری های دیجیتالی و لزوم بکارگیری این دانش برای دستیابی به اهداف و استراتژی های تعین شده در شرکت اظهارکرد: سامانه جامع منابع انسانی در راستای سیاست های کلی شرکت و تاکیدات مدیر عامل و اعضای هیات مدیره مبنی بر الکترونیکی کردن فرآیندها به منظور ایجاد فرصت های برابر، شفاف سازی، افزایش رضایتمندی و تسهیل و تسریع در پاسخگویی به نیازهای رفاهی و پرسنلی همکاران شاغل و بازنشسته شرکت، در حوزه رفاهی و پرسنلی ایجاد شده و توسعه پیدا کرده و قطعا به طورمستقیم در کارآمدی، اثربخشی و بهرهوری نیروی انسانی بسیار مؤثر خواهد بود.
روحی با تاکید بر شفافیت و دسترسی آسان همه همکاران در سراسر کشور به این سامانه، خاطرنشان کرد: در این سامانه کلیه خدمات پرسنل اعم از برنامههای آموزشی، اطلاعات پرسنلی، دستورالعملها، فرم ها ، پرونده درمان و همچنین میز خدمت الکترونیک به منظور طرح سوالات و مشکلات پرسنلی و رفاهی همکاران و دریافت پاسخ در کمترین زمان ممکن ، سامانه انتصابات مدیران پایه و میانی به منظور تسهیل و تسریع در انجام فرآیندهای انتصابات و شفاف سازی و اطلاع رسانی به هنگام ، فیش رفاهی برای همکاران در جهت اطلاع از میزان پرداختی های مختلف رفاهی ، پاداش ها و….، کارنامه بهره وری شعب ، مشاهده آخرین وضعیت وام دریافتی ، مانده اقساط و مبلغ وام پرداختی هر کارمند، سیستم ثبت سوابق خدمتی کارکنان قراردادی ، سامانه های فیش ، احکام حقوقی ، بیمه ایران من ، درمان (بیمه شدگان ) و موارد دیگری پیشبینی شده و همکاران با ورود به این سامانه می توانند از این امکانات استفاده نمایند.
مدیر کل منابع انسانی بیان داشت : در سال گذشته در این سامانه از طریق کیف پول الکترونیکی ، اعتبار ۱۳۰ میلیون ریالی برای هر یک از کارکنان شاغل و بازنشسته اختصاص یافت که همکاران میتوانستند با استفاده ازاعتبار این کیف ، نسبت به خرید یک فقره بیمه نامه شخص ثالث اقدام نمایند و یا از طریق شرکت مهر سیاحت سبا ، ازامکانات ۱۵۰۰ هتل ، مراکز اقامتی ، گردشگری و خرید بلیط هواپیما در اقصی نقاط کشور استفاده نمایند.
وی افزود : در سال جاری نیز مبلغ ۱۳۰ میلیون ریال اعتبار برای کیف الکترونیکی به صورت علیالحساب پیش بینی شده و بعد از ابلاغ ضوابط اجرایی بودجه سال ۱۴۰۲ ، مبلغ قطعی کیف پول الکترونیکی اعمال خواهد شد.همچنین از خردادماه نیز امکان استفاده از رستورانها ، خرید بلیط قطار به این سامانه افزوده خواهد شد و همکاران با ورود به سامانه و انتخاب نوع خدمت ( هتل یا بلیط ) و شهر مورد نظر ، می توانند فهرست هتل ها و مراکز اقامتی در هر شهر و پروازهای هواپیمایی های مختلف را مشاهده و انتخاب نمایند.
روحی در خصوص طرح های در دست اجرا نیز تصریح کرد : بر اساس مذاکرات انجام شده ، در نظر داریم نسبت به استفاده از امکانات وتسهیلات تامین کنندگان مطرح در کشور از جمله اسنپ ، گروه لوازم خانگی انتخاب و …اقدام نماییم و همچنین در راستای توسعه خدمات رفاهی درحوزه رستوران ها ، الکترونیکی کردن فرآیندهای کاری در حوزه منابع انسانی از جمله صدور تسویه حسابها، نقص عضو ، ثبت نام بیمه شدگان قراردادهای درمان ( تبعی ۳ و …..) و ارسال پیامک به مناسبت سالروز تولد کارکنان و اعضای خانواده آنها نیز اقدامات خوبی انجام شده که در صورت نهایی شدن ، به اطلاع همکاران خواهد رسید.