شاخص کل بورس تهران امروز (شنبه، ۹ مهرماه) با ١۵ هزار و ۶۸۴ واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۳۳۰ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش اخبارپول، شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۳۶۰ واحد کاهش به ٣۸۶ هزار و ۱۳۷ واحد و شاخص قیمت با سه هزار و ۸۰۳ واحد افت به ٢٣۰ هزار و ۹۲۶ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ١۷ ‌هزار و ۲۶ واحد و شاخص بازار دوم، ١۴ ‌هزار و ۹۲۱ واحد کاهش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از پنج میلیارد و ۴۲۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۳ هزار و ۱۷ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۱۷۱ واحد، بیمه دانا (دانا) با ۴۸ واحد، انتقال داده های آسیاتک (آسیتک) با ۳۱ واحد، نفت سپاهان (شسپا) با ۲۵ واحد و سیمان اصفهان (سصفها) با ۲۴ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۵۵۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۷۱ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۶۳ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۸۵۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۸۲۶ واحد و ایران خودرو (خودرو) با ۷۳۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و بورس کالای ایران (کالا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۳۲۱ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ۶۳۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۰۱ واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و ۱۶۰ واحد رسید.
در این بازار بیش از سه میلیارد و ۲۶۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ١۴۷ هزار و ۱۲۸ نوبت بود.

تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، بهمن دیزل (خدیزل)، صنعتی مینو (غصینو)، تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند و همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پالایش نفت شیراز (شراز)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، فرابورس ایران (فرابورس) و سنگ آهن گهرزمین (کگهر) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=208267
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

افت ۱۵هزار واحدی شاخص بورس
افت ۱۵هزار واحدی شاخص بورس
افت ۱۵هزار واحدی شاخص بورس
افت ۱۵هزار واحدی شاخص بورس
افت ۱۵هزار واحدی شاخص بورس