- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش اخبارپول، شاخص هم‌وزن با یک‌ هزار و ۵۱۴ واحد افزایش به ٣٨۸ هزار و ۳۱ واحد و شاخص قیمت با ۹۰۵ واحد رشد به ٢٣۲ هزار و ۵۹ واحد رسید.

شاخص بازار اول، پنج ‌هزار و ۵۳۴ واحد و شاخص بازار دوم، ۹ ‌هزار و ۷۵۴ واحد افزایش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از چهار میلیارد و ۲۲۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۲ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۴۲ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۶۰۹ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۵۶ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۴۷۲ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۴۱۵ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۳۹۸ واحد و سایپا (خساپا) با ۳۵۹ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۵۷ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۱۴۶ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۳۷ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۶۲ واحد و گروه دارویی برکت (برکت) با ۵۲ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، گروه دارویی برکت (برکت) و آلومراد (فمراد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون برگه سهم به ارزش سه هزار و ۳۷۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۷ واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۱۸۴ واحد رسید.

در این بازار بیش از چهار میلیارد و هشت میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۳۵ هزار و ۶۳۰ نوبت بود.

فرابورس ایران (فرابورس)، زغال سنگ پرورده طبس (کزغال)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر) و بهمن دیزل (خدیزل) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند، همچنین سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، صنعتی مینو (غصینو)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) و پالایش نفت شیراز (شراز) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.