شاخص کل بورس تهران امروز (دوشنبه، ۲۴ مردادماه) با ۴۳ واحد افزایش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۶۳ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش اخبارپول، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۷۷۹ واحد افزایش به ۳۹۷ هزار و ۲۲۷ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۶۶ واحد رشد به ۲۳۷ هزار و ۹۹۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۴۰۳ واحد کاهش و شاخص بازار دوم یک هزار و ۳۸۸ واحد افزایش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هفت میلیارد و ۳۷۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۲۵۸ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین بانک ملت (وبملت) با ۶۳۰ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۵۲۳ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۴۸۶ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۳۷۳ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۳۴۶ واحد و سایپا (خساپا) با ۳۲۰ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۹۸۱ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۹۵۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۷۶ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۴۲۳ واحد و معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۳۱۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، بانک تجارت (وتجارت)، بانک ملت (وبملت)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۷۰۳ هزار برگه سهم به ارزش هفت هزار و ۶۱۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۰ واحد کاهش داشت و به ۱۹ هزار و ۱۸۴ واحد رسید.

در این بازار چهار میلیارد و ۲۳۲ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۷۷ هزار و ۷۵۸ نوبت بود.

نمادهای پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بهمن دیزل (خدیزل)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، پالایش نفت شیراز (شراز) و قاسم ایران (قاسم) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) و پویا زرکان آق دره (فزر) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=205612
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شاخص بورس اندکی افزایش یافت
شاخص بورس اندکی افزایش یافت
شاخص بورس اندکی افزایش یافت
شاخص بورس اندکی افزایش یافت
شاخص بورس اندکی افزایش یافت