در تیرماه سال‌جاری بیش از ۲۳۰ هزار نفر در سامانه سجام ثبت‌نام کردند که تهرانی‌ها با بیش از ۴۸ هزار ثبت‌نام، در صدر این لیست قرار گرفته‌اند.

به گزارش اخبارپول، در تیرماه سال جاری، ۲۳۰ هزار و ۹۴۰ ثبت نام از سوی سرمایه‌گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه سجام صورت گرفته و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از ۱۸۸ هزار سهامدار در این ماه به ۱۸۸ هزار و ۹۳۴ مورد رسیده است.

آمار ۳ ماه ابتدایی سال جاری

بر اساس این گزارش، در خرداد ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه سجام ۷۶۰ هزار و ۶۳۲ و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز ۴۹۲ هزار و ۲۲۸ مورد، در اردیبهشت ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه سجام ۳۵۱ هزار و ۶۱۶ و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز ۲۳۲ هزار و ۱۸۵ مورد و در فرودین ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه سجام ۱۵۸ هزار و ۲۷۰ و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز ۱۳۰ هزار و ۷۰۴ مورد بوده است.

پنج استان پیشتاز در ثبت نام در سجام

همچنین تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه سجام در تیر ۱۴۰۱ به تفکیک هر استان حاکی از آن است که پنج استان تهران با ۴۸ هزار و ۱۸۰ مورد، آذربایجان شرقی با ۱۳ هزار و ۳۳۵ مورد، خوزستان با ۱۲ هزار و ۴۰۷ مورد، اصفهان با ۱۲ هزار و ۲۴۴ مورد و فارس با ۱۲ هزار و ۷۵ مورد در صدر بیشترین ثبت نام کنندگان در کل ایران قرار دارند.

چهار استان با کم ترین ثبت نام در سجام

از سویی دیگر بر اساس آمارهای منتشر شده، پنج استان سمنان با ۹۲۴ مورد، چهارمحال و بختیاری با ۹۴۵ مورد، خراسان شمالی با ۱۳۹۸ مورد، بوشهر با ۱۵۳۴ مورد مورد در انتهای لیست کمترین ثبت نام کنندگان سامانه سجام در بین سایر استان ها قرار دارند.

سامانه سجام چیست؟

سامانه سجام به نشانی WWW.SEJAM.IR یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده‌های تایید شده خواهند بود.

از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=205219
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

تهرانی‌ها در صدرنشین سجام!
تهرانی‌ها در صدرنشین سجام!
تهرانی‌ها در صدرنشین سجام!
تهرانی‌ها در صدرنشین سجام!
تهرانی‌ها در صدرنشین سجام!