شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۷هزار و ۶۱۷ واحد همراه شد.

به گزارش اخبارپول، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در پایان معاملات با کاهش ۷ هزار و ۶۱۷ واحد به رقم یک میلیون و ۵۳۹ هزار و ۶۳۰ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با عقب‌نشینی ۳ هزار و ۱۲۷ واحد به رقم ۴۲۳ هزار و ۴۵۶ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ هزار و ۹۹ میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵.۳ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۶۳ هزار نوبت معامله و به ارزش ۳ هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند، اما میزان کاهش شاخص‌ها زیر یک‌درصد بود، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی ۴۹صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۷۳صدم درصد افت کردند.

شاخص آزاد شناور ۵۱ صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس ۵۷صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۴دهم درصد کاهش یافت.

امروز نماد شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته است و نماد معاملاتی ملی‌مس، پتروشیمی نوری، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی پردیس و هلدینگ توسعه صنایع معدنی خاورمیانه بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با ۱۵۲ واحد کاهش به رقم ۲۰ هزار و ۸۳۳ هزار واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۱۵۶ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۳۵۵ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۵.۵ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق در قالب ۲۸۶ هزار معامله و به ارزش ۴ هزار و ۱۴۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد بانک دی بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، نیروی برق دماوند، پلیمر آریا ساسول، پالایش نفت لاوان و فولاد غدیر ایرانیان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

به گزارش فارس، همانگونه که امروز وزیر اقتصاد اعلام کرد، یکی از راه‌های مطمئن برای تأمین مالی شرکت‌ها از طریق بورس است که با عرضه اولیه سهام یا از طریق چشم‌پوشی از حق‌تقدم سهام و یا افزایش شناوری سهام خود به تأمین مالی ارزانقیمت از بورس می‌توانند اقدام کنند.

از طرف دیگر، با حضور شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران در بورس، وضعیت مالی شرکت ها و سرمایه‌گذاران کاملا شفاف می‌شود و مالیات واقعی از آنها گرفته می‌شود.

به هر حال بازار سرمایه یک بازار شفافی است که اگر مورد حمایت دولت قرار گیرد، می‌تواند هم زمینه تأمین مالی اقتصاد را فراهم کند و هم از بروز نقدینگی سرگردان به بازارهایی مانند سکه، ارز، مسکن و طلا جلوگیری کند و در واقع می‌توان جلوی تورم ناشی از نقدینگی سرگردان را تا حدی گرفت.

در عین حال سرمایه‌گذاری در بورس حتما همراه ریسک و نوسان است، بنابراین باید قبل از سرمایه‌گذاری در بورس حتما مطالعه، مشورت و تحلیل انجام شود تا سرمایه‌گذاران در بورس کمترین زیان و بیشترین بازدهی را کسب کنند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=202616
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

افت ۷ هزار واحدی شاخص بورس
افت ۷ هزار واحدی شاخص بورس
افت ۷ هزار واحدی شاخص بورس
افت ۷ هزار واحدی شاخص بورس
افت ۷ هزار واحدی شاخص بورس