بانک مرکزی در راستای مدیریت بازار ارز و کاهش نوسانات ارزی، به صرافی‌ها اجازه داد علاوه بر صادرکنندگان، ‌ارز تمام اشخاص حقیقی و حقوقی را با نرخ توافقی خریداری کرده و به متقاضیان بفروشند.

به گزارش اخبارپول، بانک مرکزی با صدور بخشنامه جدید به صرافی ها به فعالان این بخش رسماً اجازه داد علاوه بر صادرکنندگان، نسبت به خرید ارز از همه اشخاص حقیقی و حقوقی با نرخ توافقی به منظور فروش به متقاضیان اقدام کنند.

پیش از این بانک مرکزی به صرافی‌ها مجوز داده بود که ارز صادرکنندگان را با نرخ توافقی خریداری کرده و به متقاضیان بازار ارز بفروشند؛ این سیاست موجب شد تا طی دو سه روز نرخ ارز در بازار بیش از ۲ هزار تومان کاهش داشته باشد.

کامران سلطانی زاده در گفت‌وگو با تسنیم درباره تأثیر این بخشنامه جدید ارزی در بازار ارز گفت: با اجرای این سیاست، عملاً یک راه ورودی جدید ارز به بازار باز شده است؛ علاوه بر ارز صادرکنندگان، ارز اشخاص و شرکت‌ها نیز وارد بازار می شود که می تواند حجم عرضه‌ی ارز در بازار را به میزان چشم‌گیری افزایش دهد.

وی تأکید دارد که این بخشنامه می تواند دغدغه مردمی که قصد فروش ارز داشتند را حل کند چراکه در روزهای اخیر کمتر صرافی‌ها نسبت به خرید ارز اقدام می کردند.

به گفته دبیر کل کانون صرافان، نرخ ارز که با ورود ارز صادراتی ها به بازار کاهش بیش از ۲ هزار تومانی را تجربه کرده می تواند در روزهای آینده بازهم شاهد کاهش بیشتری باشد.

سلطانی‌زاده همچنین تأکید کرد که امروز و در ادامه‌ روند کاهشی ارز در روزهای اخیر، قیمت دلار با کاهش حدود ۶۰۰ تومانی نسبت به روز گذشته، وارد کانال ۳۰ هزار تومان شد. ضمن اینکه در سامانه نیما نیز عرضه از تقاضا بشدت پیشی گرفته و واردکنندگان از خرید ارز، همچنان برای نرخ‌های مناسب امتناع می‌ورزند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=202302
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

صرافی‌ها مجاز به خرید ارز تمام اشخاص شدند
صرافی‌ها مجاز به خرید ارز تمام اشخاص شدند
صرافی‌ها مجاز به خرید ارز تمام اشخاص شدند
صرافی‌ها مجاز به خرید ارز تمام اشخاص شدند
صرافی‌ها مجاز به خرید ارز تمام اشخاص شدند