- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

تعداد دانشجویان تحت‌پوشش بیمه تامین‌اجتماعی طی ۵ماه دو برابر شد

به گزارش اخبارپول، مهدی شکوری در نشست تخصصی نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: “بیمه خانواده ایرانی قشر وسیعی از جامعه را تحت پوشش قرار می‌دهد. هدف از اجرای طرح بیمه خانواده ایرانی و بیمه دانشجویان خدمت‌رسانی به کسانی است که تحت پوشش بیمه نیستند. در این طرح زنان خانه‌دار، دختران و دانشجویان می‌توانند تحت پوشش خدمات تأمین‌اجتماعی [1] قرار گرفته و از خدمات این سازمان استفاده کنند.”

شکوری ادامه داد: “زنان خانه‌دار و دانشجویان می‌توانند به عنوان بیمه شده تبعی و تحت تکفل همسر، پدر یا مادر خود از پوشش درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی استفاده کنند و همزمان به عنوان بیمه شده اصلی نیز ثبت‌نام و بیمه‌پردازی کنند و در آینده از حقوق بازنشستگی و سایر مزایای قانونی برخوردار شوند. متقاضیان این نوع بیمه می‌توانند یکی از نرخ‌های ۱۲، ۱۴ و یا ۱۸ درصد را برای بیمه‌پردازی انتخاب کنند. نرخ ۱۲ درصد دارای خدمات بازنشستگی و نرخ ۱۴ درصد دارای خدمات بازنشستگی و از کارافتادگی است و در نرخ ۱۸ درصد تمامی تعهدات بلند مدت سازمان تأمین‌اجتماعی، از جمله بازنشستگی، از کارافتادگی و پرداخت مستمری به بازماندگان در صورت فوت بیمه شده اصلی لحاظ شده است. بیمه‌شدگان در این طرح می‌توانند افراد تحت‌تکفل واجد شرایط را نیز با پرداخت سرانه درمان بیمه کنند و افراد تبعی آنها نیز تحت‌پوشش خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی خواهند بود.”

وی تصریح کرد: “تمامی خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی در این نوع بیمه‌ها به صورت کاملاً غیرحضوری قابل ارائه است و متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه es.tamin.ir [2] تمامی مراحل ثبت‌نام و بیمه‌پردازی را بدون مراجعه حضوری به مراکز اجرایی انجام دهند.”