- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

«هفت‌سین، هفت مسیر فناورانه، ارمغان مرکز فابا» در ۱۴۰۱

به گزارش اخبارپول به نقل از فابا نیوز، محمد مراد بیات در این نشست دوستانه و صمیمی که عصر شانزدهم اسفند ۱۴۰۰ و در آستانه سال نو، در سالن اجتماعات مرکز فابا برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم بطور خلاصه رئوس برنامه‌های سال آینده را عرض کنم، عنوان برنامه سال ۱۴۰۱ مرکز فابا عبارت است از: (هفت سین ) (هفت مسیر فناورانه).

بنابر گفته مدیر عامل مرکز فابا، هفت مسیری که هریک می‌تواند دنیایی از موضوعات مختلف را در برگیرد و همگرایی مطلوبی را در اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری کشور را ایجاد کند و از دل آن هم‌افزایی ملی شکل بگیرد. مسیر اول، در مسیر تحول دیجیتال و آگاهی بخشی است که مجموعه رسانه های مرکز فابا و کتاب‌هایی که در این زمینه منتشر می‌شود، این مسیر را هموار می‌کند.

مدیر عامل مرکز فابا: اگر بخواهیم بطور خلاصه رئوس برنامه‌های سال آینده را عرض کنم، عنوان برنامه سال ۱۴۰۱ مرکز فابا عبارت است از: (هفت سین ) (هفت مسیر فناورانه)

وی افزود: مسیر دوم، در مسیر پارادیام‌های عصر و فناوری‌های نوظهور تحت عنوان دوره های آموزشی و نشست‌های تخصصی است. از جمله دوره آموزشی DBA در حوزه تحول دیجیتال، هوش مصنوعی، بلاکچین و رمزارزها، مدیریت ریسک. آموزش‌های تخصصی بانکداری نوین ویژه مدیران‌عامل، اعضای هیئت‌مدیره و هیات‌عامل بانک‌‌ها. آموزش‌های بانکداری نوین برای رده‌های مختلف مدیریتی و کارشناسی اکوسیستم صنایع مالی،بانکی، پرداخت و فناوری. نشست‌های تخصصی پیرامون دغدغه های موجود و همچنین تریبونی برای بیان دیدگاه های مختلف، تا همه حرف‌ها شنیده شود و بهترین آن ها انتخاب شدند.

بیات اظهار کرد: مسیر سوم ، مسیر ارتباط بین المللی کسب وکارهای فناورانه با برگزاری نمایشگاه تراکنش استانبول، درمهرماه سال۱۴۰۱ است. این رویداد در دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاد و ان شاالله امسال مهر ماه برگزار‌ می شود و از اقصی نقاط جهان و از جمله بانک‌ها و شرکت های ایرانی در آن حضور خواهند یافت.

مدیر عامل مرکز فابا تصریح کرد: مسیر چهار، مسیر توسعه بازار کسب وکارهای فناورانه ایران با برگزاری هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران در آذر ماه ۱۴۰۱. رویدادی که بدون وقفه هرساله برگزارشده و سال آینده نیز با ۱۰ بخش از گسترش بیشتری برخوردارخواهد بود. بخش نمایشگاهی، بخش کارگاه های معرفی محصول، بخش جشنواره نوآوری و استارتاپی، بخش جشنواره چهره های ماندگار،مدیران موثر و فناوران ممتاز، بخش نشست‌ها و سخنرانی‌ها، بخش نشست های قبل از برگزاری،پخش زنده، تبلیغات محیطی و بخش ستادی خبری. از جمله برنامه‌ها‌ی این رویدادبزرگ فناوری‌های مالی ایران است.

بیات گفت: مسیر پنجم، مسیر نوآوری ،تجاری سازی و سرمایه گذاری با برگزاری هفته فین تک‌کیش به عنوان فستیوال نوآوران و سرمایه گذاران خاورمیانه است. این رویداد هم در دو سال اخیر به دلیل ویروس کرونا به تعویق افتاد و به امید خدا در زمستان ۱۴۰۱ اولین دوره آن با قوت و قدرت برگزار می شود و اگر شرایط بین‌المللی هم همراهی کند از فین تک ها و سرمایه گذاران منطقه خاورمیانه و اقصی نقاط جهان درآن حضور خواهند یافت.

مدیر عامل مرکز فابا تصریح کرد: مسیر ششم، مسیر شبکه سازی بین المللی مدیران و متخصصان تحت عنوان اتاق فناوری و تجاری سازی منطقه ای است، با تشکیل این اتاق‌هادر کشورهای منطقه خاورمیانه ،غرب آسیا ،آسیای میانه و اوراسیا وبا هدف شبکه سازی و تجاری سازی پیوند میان کسب و کارها و مدیران ایجاد خواهیم کرد.

بیات گفت: مسیر هفتم، مسیر ثروت آفرینی ملی با راه اندازی مرکز هم افزایی کسب و کارهای مالی(F.B.C) دراین اقدام کنسرسیومی متشکل از صنایع مالی،بانکی،پرداخت و فناوری تشکیل می شود و مکانی مجلل و مجهز برای همه اعضای کنسرسیوم و اکوسیستم آماده می گرددو محلی برای همه نوع ثروت آفرینی ملی می شود. به بیان دیگر بجای حجره‌هایی که همه بانک ها و شرکت ها دارند یک مال بزرگ از اکوسیستم تدارک دیده شده است و ان شاالله در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به منعصه ظهور می رسد.