مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مرکزی از عضویت بانکها در اتاق پایاپای خبر داد و گفت: با این اتفاق بانکها به نیابت از کارگزاران تسویه معاملات را انجام خواهند داد.

به گزارش پول پرس، حامد سلطانی نژاد در گفت و گو با تسنیم گفت: رشد یا کاهش شاخص کل به مولفه های زیادی بستگی دارد که در وضعیت کنونی، سرمایه گذاران باید با احتیاط بیشتری وارد بازار سهام شوند و برای جلوگیری از ضرر بایستی اقدام به مدیریت ریسک سرمایه خود کنند.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مرکزی با اشاره به این که سپرده گذاری یکی از ابزارهای مدیریت ریسک سرمایه گذاری در بازار سرمایه است افزود: تضمین امنیت و کارآمدی بازار اوراق بهادار از طریق توسعه و بهینه سازی ساز و کار تسویه معاملات اوراق بهادار با تمرکز بر افزایش کارایی، کاهش ریسک و کاهش هزینه‌های پایاپای و تسویه وجوه معاملات از دیگر وظایف شرکتهای سپرده گذاری است.
وی همچنین از عضویت بانکها در اتاق پایاپای خبر داد و گفت: با این اتفاق بانکها به نیابت از کارگزاران تسویه معاملات را انجام خواهند داد. در همه جای دنیا نیز بانکها عضو اتاق پایاپای هستند و نقش متولی بازار را انجام می دهند.
سلطانی نژاد افزود: در صورتی که ریسک مدیریت نشود تسویه به موقع انجام نمی شود، بر این اساس با عضویت بانکها در اتاق پایاپای مدیریت ریسک نیز صورت می گیرد.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مرکزی در خصوص وضعیت فعلی بازار سرمایه نیز گفت: در حال حاضر دو دسته سرمایه گذار در بورس فعالیت می کنند. دسته اول حرفه ای های بازار هستند که با استفاده از نوسان بازار به دنبال سود خود می باشند.
وی افزود: دسته دوم سرمایه گذاران عادی هستند که برای خرید و فروش سهام نیاز به تحلیل دارند و صندوق های قابل معامله یا سرمایه گذاری یکی از بهترین گزینه ها برای تازه وارد ها به بازار سرمایه است.
سلطانی نژاد اضافه کرد: در حال حاضر با تغییرات مثبتی که در سیاستهای اقتصادی پیش بینی شده، شاهد ثبات تصمیم گیری در حوزه های اقتصادی و نیز تاثیرات مثبت در بازار سرمایه خواهیم بود.
انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=19348
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بانکها به عضویت اتاق پایاپای در می‌آیند
بانکها به عضویت اتاق پایاپای در می‌آیند
بانکها به عضویت اتاق پایاپای در می‌آیند
بانکها به عضویت اتاق پایاپای در می‌آیند
بانکها به عضویت اتاق پایاپای در می‌آیند