شاخص کل بازار بورس امروز (چهارشنبه، ۱۷ آذرماه) با ۱۱ هزار و ۳۴۹ واحد افزایش، در جایگاه یک‌میلیون و ۳۴۹ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش اخبارپول از ایرنا، در معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۳ هزار و ۴۶۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۴۴۴واحد افزایش به ۳۶۳ هزار و ۵۸۶ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک‌هزار و ۵۳۸ واحد رشد به ۲۲۸ هزار و ۷۸۳ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۱ هزار و ۸۵۱واحد و شاخص بازار دوم، ۱۱ هزار و ۷۲۲ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک‌هزار و ۶۰۰ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک‌هزار و ۴۶۵ واحد، ایران‌خودرو (خودرو) با یک‌هزار و ۲۳۷ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدری (وغدیر) با ۷۹۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس(شبندر) با ۷۰۵ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۵۷۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۴۵۳ واحد، سایپا (خساپا) با ۳۳۷ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۳۲۶ واحد و گروه بهمن (خبهمن) با ۳۱۳ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۷۰۰ واحد، پتروشیمی فناوران (شفن) با ۴۷۲واحد، بانک کارآفرین (وکار) با ۶۸ واحد، پلی پروپیلن جم (جم پیلن) با ۵۶ واحد، پُست بانک ایران (وپست) با ۳۷ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۳۵ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران‌خودرو (خودرو)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، پارس فولاد سبزوار (فسبزوار)، گروه بهمن (خبهمن) و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک ‌میلیارد و ۸۳۷ هزار برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۷۳واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۱۷۶ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۳۹۵میلیون برگه سهم به ارزش ۳۴ هزار و سه میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فرابورس ایران (فرابورس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، بهمن دیزل (خدیزل) و تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین نماد تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، توسعه سامانه نرم‌افزاری نگین (توسن)، ریل پرداز نوآفرین (حآفرین)، پتروشیمی مارون (مارون)، نمادصنعتی مینو (غصینو)، کلر پارس (کلر) و شرکت سرمایه‌گذاری صباتامین (صبا) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=190570
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بازگشت شاخص بورس به مدار رشد
بازگشت شاخص بورس به مدار رشد
بازگشت شاخص بورس به مدار رشد
بازگشت شاخص بورس به مدار رشد
بازگشت شاخص بورس به مدار رشد