- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

انتشار کتاب «بیمه‌های حمل و نقل» تالیف مدیر بیمه‌های باربری، کشتی و هواپیمای بیمه سامان

به گزارش اخبارپول، در این کتاب [1] علاوه بر مسائل عمومی بیمه های حمل و نقل، موضوعات مربوط به حمل و نقل کالا (صدور و خسارت) بررسی و جهت آگاهی علاقه‌مندان، خلاصه ای از بیمه پول (وجوه)، کشتی، شناورهای کوچک، هواپیما و کلوپ های پی اند آی ارائه شده است.

همچنین اصطلاحات فنی و بین المللی و نمونه‌ای از شرایط عمومی، قانون بیمه مصوب ۱۳۱۶، قراردادهای عمومی وارداتی، قراردادهای عمومی داخل و آیین نامه های مصوب بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز در پیوست این کتاب درج شده است.

درخصوص بیمه های حمل و نقل کتاب های زیادی به زبان‌های خارجی و چند کتاب محدود به زبان فارسی موجود است، اما اطلاعات این کتاب به روز رسانی شده است و داده های جدیدی در آن درج شده است.

نویسنده در مقدمه این کتاب آورده است: «به حق یکی از فنی ترین موضوعات در بیمه های بازرگانی، بیمه حمل و نقل کالا است. خریدار، فروشنده، سیستم بانکی، اتاق بازرگانی، وزارت صنایع و معادن، گمرکات، بنادر و کشتیرانی، ناوگان حمل و نقل (فورواردر، انباردار، کریر) کنوانسیون های بین المللی مرتبط، موسسات پشتیبانی کننده بارنامه های صادره، مؤسسات بازرسی و نظارت و کنترل کیفی کالاها، ارزیابان خسارت و … در پروسه خرید و حمل و ترخیص محموله ای که در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد ، دخیل هستند.»

همچنین «نگاهی گذرا به آمارهای ارائه شده در زمینه حجم و تنوع عملیات تجاری بین المللی و بررسی مخاطرات پیش رو در این خصوص از منظر اجرایی و عملیاتی، بیانگر اهمیت رشته بیمه های دریایی چه در خصوص ارائه اطمینان خاطر به صاحبان کالا، صاحبان شناور، متصدیان حمل ونقل و . . . در به خطر انداختن سرمایه و پوشش تعهدات خود و همچنین در صورت وقوع حوادث در هریک از مراحل در فرایند حمل ونقل، تسهیل کننده تداوم عملیات و جبران کننده خسارت و کاهش دهنده زیان مالی برای تمام طرف ها و عوامل است.»

در دیباچه آن نیز آمده است که «تلفیقی از دانش و تجربه با رویکرد کاربردی جهت کمک به علاقه‌مندان این رشته، امتیاز ویژه این کتاب است» و «با توجه به تجربه سالیان فعالیت نگارندگان در صنعت بیمه کشور و تجارب آنها در طیف وسیعی از عملیات صدور و خسارت رشته های زیر مجموعه بیمه [2] های دریایی، محتوای کتاب حاضر با دید تخصصی گردآوری شده است.»

در تالیف این کتاب که ۱۰۰۰ نسخه از آن در چاپ اول توسط انتشارات چاپ و نشر کمیل منتشر شده و علاقه مندان میتوانند برای تهیه کتاب به سایت انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه به نشانی https://b2n.ir/s32148 [3] مراجعه کنند.