رئیس کل بیمه مرکزی گفت: برنامه داریم تا در سال آینده خسارات بیمه‌گزاران را آنلاین پرداخت کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبارپول، غلامرضا سلیمانی در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه با اشاره به اینکه امروزه صدور بیمه درمان و زندگی کاملا به صورت دیجیتال انجام می‌شود، اظهار کرد: روند دیجیتالی شدن بیمه‌ها در سال ۱۴۰۱ با برنامه خسارت آنلاین دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیمه می‌تواند در بستر استارتاپ‌ها رشد زیادی داشته باشد، تصریح کرد: در اروپا بیش از ۴۰درصد سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه از طریق استارتاپ‌ها جذب می‌شود و ما هم برنامه داریم تا حمایت بیشتری از استارتاپ‌های بیمه‌ای داشته باشیم.

رئیس‌کل بیمه‌مرکزی ضمن بیان این مطلب که برای استارتاپ‌های بیمه‌ای کارگزاران آنلاین ایجاد کردیم، ادامه داد: اکنون ۲۲شرکت استارتاپی فعال در حوزه بیمه مجوز گرفته‌اند و برای حمایت بیشتر از این نوع کسب‌وکارها برنامه‌هایی داریم.

وی افزود: یکی از کارکردهای مهم استارتاپ‌ها نظارت بر تخلفات و پیشگیری از وقوع این تخلفات است بنابراین شبکه فروش و استارتاپهای بیمه‌ای برای ما مهم هستند.

سلیمانی در ادامه گفت: بیمه در یک حالت عمومی یک کالای اجتماعی است اما درحقیقت اینطور نبوده و بیمه یک کالای عمومی محسوب می‌شود چراکه نیاز همه جامعه را با کمترین قیمت و بیشترین سرویس، برآورده می‌کند.

وی ادامه داد: سرانه حق‌بیمه غیرزندگی نسبت به تولید ناخالص داخلی ۱/۳ درصد بوده که این نرخ چشمگیری است.

رییس‌کل بیمه‌مرکزی همچنین اذعان داشت: در مدت ۸ماهه سال ۱۴۰۰ حدود ۶۹ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی صادر کردیم که ۴۳درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم.

وی همچنین تاکید کرد: بیمه هنوز سهم مناسبی از بازارمالی کشور ندارد بطوریکه سهم بازارهای مالی از تولید ناخالص داخلی ۲.۹ درصد بوده و سهم صنعت بیمه از ارزش افزوده بازار ۱۳.۶درصد است. این یعنی ما باید در سطح اقتصاد کلان بیشتر به صنعت بیمه توجه کرده و سهم بیمه را در بازارهای مالی افزایش بدهیم.

سلیمانی در بیست و هشتمین همایش بیمه و توسعه خاطرنشان کرد: مساله‌ دیگری که در صنعت بیمه با آن مواجه هستیم، بحث ضریب خسارت بیمه درمان تکمیلی است که به ۹۶ درصد رسیده است. این یعنی تعرفه‌ها که افزایش می‌یابد مشکلات صنعت بیمه هم در بحث بیمه درمان تکمیلی بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت بیمه انتظار سوددهی از محل بیمه‌گری ندارد، ادامه داد: ما نمی‌توانیم وارد بازارهای بلندمدت بشویم و از طرفی هم باید از نگهداری وجوه بهترین استفاده را بکنیم.

وی افزود: تاکنون ۱۵۰ هزارمیلیارد تومان در بورس سرمایه‌گذاری کردیم.

رییس‌کل بیمه مرکزی همچنین با اشاره به اینکه اوراق بیمه ای به راحتی در بازار سرمایه قابل معامله است، تاکید کرد: عرضه اوراق بیمه در بازارسرمایه موضوعی است که باید در بودجه ۱۴۰۱ به آن توجه زیادی کرد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=190104
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

پرداخت خسارت‌ها در ۱۴۰۱ آنلاین می‌شود
پرداخت خسارت‌ها در ۱۴۰۱ آنلاین می‌شود
پرداخت خسارت‌ها در ۱۴۰۱ آنلاین می‌شود
پرداخت خسارت‌ها در ۱۴۰۱ آنلاین می‌شود
پرداخت خسارت‌ها در ۱۴۰۱ آنلاین می‌شود