به گزارش اخبارپول، حسین حسینی در گفتوگو با خبرنگار «عصردانایی» ضمن تشریح وضعیت اقتصادی، به ویژه مشکلات ناشی از پاندمی کرونا و تاثیر آن بر بیمه اظهار کرد: متاسفانه مشکلات اقتصادی موجود در جامعه موجب تشدید فشار بر اقشار آسیب پذیر شده و اولویت بندی آنها در سبد خانوار را تغییر داده است، به طوری که خرید بیمه نامههای اجباری از فهرست مطالبات خانوارها خارج شده است.
وی، تعطیلی کسب و کارها، ورشکستگی برخی مشاغل، انباشته شدن ریسکهای بزرگ در کشور و عدم فرهنگ سازی شایسته بیمه را از جمله مهمترین چالشهای کنونی این صنعت عنوان و تاکید کرد: در این شرایط که شاهد رکود تورمی در اقتصاد کشور هستیم، باید بتوانیم گامهای عملی در جهت افزایش توان قدرت خرید مردم برداریم و با بهرهگیری از صنعت بیمه، برای ثبات دادن به اقتصاد کشور تلاش مضاعف داشته باشیم.
قائم مقام بیمه دانا [1]، نوآوری و خلق محصولات جدید بیمهای در راستای برطرف کردن نیازها و مطالبات مردم، تقویت همکاریها با مراکز دانش بنیان با هدف تولید دانش و ارائه خدمات جدید بیمهای و لزوم نظارت بیشتر نهادهای نظارتی در نرخ گذاریهای موجود را مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به رشد روز افزون فناوری در عرصه های مختلف، به ویژه صنعت بیمه، ضرورت دارد ضمن تغییر نگرش موجود در حوزه کسب و کار، بسترهای لازم برای حرکت در مسیر جدید سرمایهگذاریها از طریق رویکرد کسب و کار محور مبتنی بر تحول دیجیتال فراهم شود.
حسینی، ضرورت تحول دیجیتال را یادآور شد و تاکید کرد: با توجه به سرعت تحول در فضای کسب و کار، لازم است در برابر تغییرات محیطی و نیازهای مشتری انعطاف پذیر بود، زیرا در فضای کنونی روشهای سنتی در حوزه بیمهگری دیگر پاسخگوی نیازهای مخاطبان نیست و باید با شتاب بیشتر، از روشهای نوین بازاریابی در صنعت بیمه [2] بهره گرفت که این امر نیز بدون شک، مستلزم تغییر فضای فکری تحول در صنعت است.
وی، ضرورت بهره گیری از بسترهای دیجیتالی موجود در بازار و کاربرد هوش مصنوعی را یادآور شد و افزود: امیدواریم با اجرایی شدن دستورالعمل «نظارت و کنترل» از این پس، شاهد تغییر نظام سنتی و حرکت به سمت مدلهای جدید کسب و کار برای فتح بازارهای جدید باشیم.