شاخص کل بازار بورس امروز (یکشنبه، هفتم آذرماه) با یک‌هزار و ۳۱۶ واحد افزایش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۳۶۸ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش اخبارپول از ایرنا، در معاملات امروز بیش از چهار میلیارد و ۳۶۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۳ هزار و ۶۰۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک‌هزار و ۸۵۳واحد کاهش به ۳۷۵ هزار و ۴۲ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با یک‌هزار و ۱۶۷ واحد افت به ۲۳۶ هزار و ۱۶۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۲۳۶واحد و شاخص بازار دوم، چهار هزار و ۹۴۳ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، پتروشیمی پارس (پارس) با یک‌هزار و ۲۹۸واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۷۶۷ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با ۵۹۲ واحد، پتروشیمی فناوران (شفن) با ۴۵۸ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۲۲۸ واحد، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی) با ۱۷۹ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۱۵۳ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۱۵۲ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۴۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۲۱۷ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (فارس) با ۲۰۲واحد، پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۱۶۸ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۱۳۸ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۱۲۶ واحد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱۲۶ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شدند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، بورس اوراق بهادار تهران (بورس)، گروه دارویی برکت (برکت)، پارس فولاد سبزوار (فسبزوار) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۱۹۰ ‌میلیون و ۷۴هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۵۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۱۳۲ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۴۹۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۵۹۴میلیون برگه سهم به ارزش ۱۷ هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نماد گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، توزیع داروپخش (دتوزیع) و شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، صنعتی مینو(غصینو)، پتروشیمی مارون (مارون)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، پالایش نفت شیراز (شراز)، فرابورس ایران (فرابورس)، صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)‌ و سنگ‌آهن گهرزمین (کگهر)‌ تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=189757
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شاخص کل بورس سبزپوش شد
شاخص کل بورس سبزپوش شد
شاخص کل بورس سبزپوش شد
شاخص کل بورس سبزپوش شد
شاخص کل بورس سبزپوش شد