هر مدرسه‌ای که امروز ساخته می‌شود پایه رشد و توسعه آینده کشور محسوب شده و میراثی ماندگار در مسیر اعتلای تعلیم و تربیت در کشور است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبارپول، ساخت و تجهیز مدارس برای ارتقای تعلیم و تربیت فرزندان کشور یکی از حوزه‌های مسئولیت اجتماعی بانکها بوده است.
در حقیقت بنای یک مدرسه که آینده میلیون‌ها دانش آموز در آن ساخته می‌شود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
اقبال عمومی در ایران به مدرسه سازی نیز به سال های بسیار دور باز می گردد، خیرین با وقف اموال و منازل خود در شهرها و روستاهای مختلف کشور، دانش آموزان بسیاری را به آموختن و موثرشدن در آینده جامعه دعوت می کردند.
یکی از راه های موثر در پیشرفت تولید داخلی و توسعه اقتصاد کشور ارتقا سطح علمی فرزندان کشورمان است و هرکجا چراغ علم روشن شود و پرچم دانش و آگاهی بالا برود، بیرق جهل و خرافات و تعصب فرو می‌افتد و زمینه رشد و توسعه پایدار در آن منطقه فراهم می‌شود.
از طرفی بر اساس آمارهای موجود، حدود هفت میلیون و ۴۰۰ هزار کودک در ایران از تحصیل محروم هستند که شامل کودکان کار، کودکان مناطق محروم، بی‌سرپرست و یا بدسرپرست هستند. علاوه بر این بر اساس آمارهای رسمی حدود ۱۴ میلیون دانش‌آموز در کشور وجود داشته و استاندارد سرانه فضای آموزشی نیز ۸.۳۹ متر مربع به ازای هر دانش‌آموز تعیین شده است. در این بین ۳۰ درصد مدارس موجود فرسوده بوده که بیشتر آن در مناطق محروم کشور است.
ما بر این واقفیم که هیچ ارگان و یا انجمنی نمی‌تواند این حجم از معضل فضای آموزشی و صد البته تجهیز آنرا به عهده بگیرد اما سازمانها هر کدام به نوبه خود در ساخت تجهیز مدارس شروع کرده‌اند بر هیچکس پوشیده نیست.

سیلی که خوزستان را برد و مدرسه‌هایی که بانک ایران زمین ساخت
با حمایت بانک ایران‌زمین و در راستای اجرای مسئولیت‌ اجتماعی سازمانی، دو مدرسه به نام فرزندان ایران زمین در مناطق محروم استان خوزستان احداث و افتتاح شد.
کلنگ این مدارس در آذر و دیماه ۱۳۹۸ توسط این بانک به زمین زده شد و ظرف کمتر از دوسال ۲ مدرسه در شهرستان شاوور و دارخوین استان خوزستان با نام فرزندان ایران زمین ساخته و تجهیز شد.
به گفته عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین، اجرای طرح های حمایتی در قالب مسئولیت اجتماعی را یکی از اولویت های مهم بانک بوده و سازمان ها با اختصاص بودجه حمایتی در قالب اجرای مسئولیت اجتماعی سازمانی می توانند اقدامات موثری در کشور و مناطق محروم از جمله احداث مدرسه، بیمارستان، مسکن و همینطور در بخش محیط زیست کشور انجام و به بهره برداری برسانند.

سایر اقدامات حمایتی بانک ایران‌زمین از دانش‌آموزان محروم
به گزارش اخبارپول، تجهیز مدارس و کمک به دانش‌آموزان محروم همچنان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در دستور کار بانک ایران زمین است.
بانک ایران زمین اخیرا در راستای ایفای نقش مسئولیت اجتماعی در سال ۱۴۰۰ با تجهیز مدرسه ابن سینا واقع در روستای شیرامین از توابع شهرستان آذرشهراستان آذربایجان شرقی به دانش‌آموزان این مدرسه نیز بسته آموزشی اهدا کرد.
در حقیقت مسئولیت اجتماعی یک سازمان همان مسئولیت در برابر جامعه، انسان ها و محیطی است که در آن زندگی می کند و امروزه این مسئولیت از مسئولیت های اقتصادی و مالی سازمان فراتر رفته است. در این میان بانک ایران زمین نیز در سالیان گذشته جهت ارتقای علمی جامعه با ساخت و تجهیز مدارس وارد گود شده و امسال هم با ارسال بسته‌های لوازم التحریر به مناطق و محروم در این خصوص ایفای نقش کرده است.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=189031
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اختصاصی/ بانک ایران زمین اینجا چراغی روشن می‌کند
اختصاصی/ بانک ایران زمین اینجا چراغی روشن می‌کند
اختصاصی/ بانک ایران زمین اینجا چراغی روشن می‌کند
اختصاصی/ بانک ایران زمین اینجا چراغی روشن می‌کند
اختصاصی/ بانک ایران زمین اینجا چراغی روشن می‌کند
اختصاصی/ بانک ایران زمین اینجا چراغی روشن می‌کند