طبق اعلام وزیر امور اقتصاد و دارایی، بانک‌ها باید از امروز یک نسخه از قرارداد تسهیلات بانکی را در اختیار تولیدکنندگان، فعال اقتصادی و اشخاص حقیقی قرار دهند.

به گزارش اخبارپول، احسان خاندوزی اظهار کرد: از امروز یک نسخه از قرارداد تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان، فعال اقتصادی و اشخاص حقیقی قرار می‌گیرد.

وی افزود: یکی از مسائل پرتکرار و نارضایتی‌های فراوانی که این سال‌ها از سوی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و حتی خانوارها که با سیستم بانکی سر و کار دارند این بود که یک نسخه از قرارداد تسهیلات در اختیار نداشته و به آن دسترسی ندارند و نمی‌دانند که نرخ سود و جرایم دیرکرد آنها چگونه محاسبه می‌شود.

طبق اعلام وزارت اقتصاد، خاندوزی ادامه داد: وضعیت وثایق و تضامین به چه ترتیبی است. استمهال وام ‌چه شرایطی دارد و مجموعه ای از سوالات و نگرانی‌هایی که داشتند، مطرح می‌شود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی در این زمینه مصوباتی داشتند اما به دلیل ضعف نظارتی بانک مرکزی به طور کامل اجرا نمی‌شود،‌ گفت: صادقانه بگویم بسیار ضعیف اجرا می شد و در جلسه‌ای که با مدیران عامل بانک‌های دولتی داشتیم تعهدی جدی گرفته شد که حداقل در زیرمجموعه وزارت اقتصاد که وزیر به عنوان رئیس مجمع عمومی بانک‌ها مسئولیت در قبال بانک‌ها و مردم دارد از امروز هر مراجعه‌کننده از گیرندگان تسهیلات، درخواست یک نسخه از قرارداد را داشته باشد، بانک‌ها موظف هستند که ارائه دهند تا شفاف شود و اگر اجحافی می‌شود در مراجع قانونی قابل پیگرد باشد.

وی تاکید کرد: به‌زودی به سمت الکترونیکی شدن قرارداد تسهیلات می‌رویم که امکان نظارت آنلاین آن وجود داشته باشد.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=189027
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

بانک‌ها ملزم به ارائه قرارداد تسهیلات هستند
بانک‌ها ملزم به ارائه قرارداد تسهیلات هستند
بانک‌ها ملزم به ارائه قرارداد تسهیلات هستند
بانک‌ها ملزم به ارائه قرارداد تسهیلات هستند
بانک‌ها ملزم به ارائه قرارداد تسهیلات هستند