به گزارش اخبارپول، این کنفرانس امسال با رویکرد ”سرآمدی سرمایه انسانی فناور” روز سه شنبه ۲۰ مهرماه با همکاری دانشگاه خاتم و انجمن مدیریت دانش اتریش برگزار شد. کلیات مدل جایزه ازسوی انجمن مدیریت دانش کشور اتریش طراحی و تدوین شده و با توجه به فعالیت سازمان های ایرانی، نسبت به بومی سازی آن نیز اقدام شده است.
انجمن مدیریت ایران در راستای ایفای نقش مرجعیت علمی در کشور و برقراری ارتباطات بین المللی با همکاری شرکای علمی خود جهت ترویج، اشاعه و توسعه کارکردهای مدیریت دانشی”جایزه بین المللی مدیریت دانشی” را همه ساله برگزار می کند.
در این مراسم مجید قاسمی، رئیس هیأت مدیره انجمن مدیریت ایران، با موضوع “رهبری دانشگرا و نقش آن در تحول دیجیتال و سرآمدی سرمایه انسانی فناور ” و تعریف رهبری دانشگرا به ایراد سخنرانی پرداخت و بر اهمیت فرهنگ سازمانی و مدیریت دانشی به عنوان دستور کار در سازمانها تأکید ورزید. در ادامه پرفسور برندنر رئیس انجمن مدیریت اتریش، شانکر سیترام از مدرسه کسب و کار سنتینال تورنتو کانادا که به صورت برخط (آنلاین) در جلسه حضور داشتند، میرحسینی معاون مدیرعامل بانک پاسارگاد در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات، علی اکبردلوریان زاده – رئیس مرکز نوسازی اداری و توسعه سرمایه انسانی – وزارت امور اقتصادی و سورنا ستاری از دیگر سخنرانان این کنفرانس بودند.
امروزه مدیریت دانش نقش به سزایی در ایجاد اقتصاد دانایی محور داشته و سازمان ها به دنبال استقرار آن در جهت خلق ارزش در سطح ملی و بین المللی هستند. مدیریت دانش یک سیستم مدیریتی است که به دنبال مدیریت صحیح دانش حاصل از سرمایه های انسانی، سرمایه های سازمانی و ارتباط با ذی نفعان می باشد، این سرمایه ها در چارچوب مدیریت دانش، شناسایی، خلق و ثبت شده و در جهت خلق ارزش در سطح ملی و بین المللی به اشتراک گذاشته می شوند.
جهت حضور در این جایزه در مرحله اول مدیریت سرمایه انسانی و آموزش شرکت بیمه پاسارگاد [1] با همکاری سایر مدیریت ها تمام اقدامات دانشی یک سال گذشته سازمان را در قالب اظهارنامه ای مشتمل بر پاسخ سئوالات و مستندات تهیه و تنظیم نمود.
در مرحله دوم ، جلسه ارزیابی با حضور تیم ارزیابی، معاون اقتصادی و پشتیبانی (سید مرتضی حسنی عقدا)، معاون مدیر سرمایه انسانی و آموزش (آزاده حیدری) و با مشارکت سایر مدیران شرکت بیمه پاسارگاد جهت ارائه توضیحات تکمیلی به صورت مجازی برگزار شد.
ارزیابان پس از بررسی و اخذ توضیحات تکمیلی از سوی مدیریت ها، روند اقدامات انجام شده در زمینه مدیریت دانش طی سه سال گذشته را هدفمند و سیستم محور تلقی نموده و میزان توانمندی و آمادگی به پاسخ دهی به سئوالات را قابل توجه دانستند.
در این راستا و توجه جدی مدیریت بیمه پاسارگاد به این حوزه و ماهیت مأموریت و عملکرد شرکت ، با ممیزی و ارزیابی صورت گرفته، شرکت بیمه پاسارگاد موفق به دریافت گواهینامه سه ستاره شد.
در خاتمه مراسم از ۲۴ شرکت و سازمان که در فرآیند ارزیابی چهارمین جایزه مدیریت دانشی شرکت کردند، قدردانی به عمل آمد. گفتنی است بیمه پاسارگاد [2] در دوره پیشین این جایزه، موفق به دریافت گواهینامه دو ستاره شده بود که با اهتمام این مجموعه، جایزه ی دریافتی ارتقاء یافته و گواهینامه سه ستاره به این شرکت اهدا شد.