مسئولیت اجتماعی یک فضیلت اخلاقی است که فرد یا سازمان را به مشارکت خیرخواهانه در امور اجتماعی که عمل به آن، منفعتی عظیمی برای جامعه در بر دارد، تشویق می‌کند.

به گزارش خبرنگار اخبارپول، هرچه جامعه نسبت به مسائل پیرامون خود آگاه‌تر و حساس‌تر باشد، مسیر پیشرفت و توسعه هموارتر خواهد شد و بر همین اساس هم موسسات و سازمان‌ها باید در صف اول انجام مسئولیت‌های اجتماعی باشند.

از دیگر سو نیز مشتریان انتظار دارند علاوه بر دریافت کالا یا خدمات مناسب، سازمان مربوطه نسبت به مسائل روز جامعه حساسیت نشان داده و سعی کند خدمات و محصولات خود را هم راستا با آنها توسعه دهد.

بنا به گفته پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین، بانکها جزو موسساتی هستند که به همه مردم از طیف ها و طبقات مختلف خدمت می‌دهند و این امر باعث می‌شود ضمن درک بیشتر مسائل جامعه بتوانند گامهای موثری در جهت افزایش حساسیت مردم و بهبود آگاهی آنها انجام دهند.

در همین راستا بانک ایران زمین از سال ۱۳۹۷ پویش حمایت از “بلوط ایران زمین” را با هدف آگاه سازی جامعه در خصوص از بین رفتن این گونه‌ی زیبای مناطق زاگرس راه انداخت.

بانک ایران زمین در راستای مسئولیت اجتماعی شرکتی خود امسال پویشی با نام #بلوط_ایران_زمین را با هدف آگاه سازی جامعه نسبت به از بین رفتن درختان بلوط مناطق غرب کشور راه‌اندازی کرد که طبق آن کاشت نهال در مناطق مختلف کشور توسط کارکنان بانک، هدیه نهال و گلدان به منظور پاسداشت روز درخت کاری در شعب، اجرای مسابقه در فضای مجازی، ساخت پادکست روز درختکاری و ساخت دو ویدئو از اقدامات بانک ایران زمین در هفته منابع طبیعی بود.

این پویش هر ساله با آغاز هفته منابع طبیعی از سوی بانک ایران‌زمین با هدف حمایت از زمین و عمل به مسئ.ولیت اجتماعی برگزار می‌شود.

بانک ایران زمین همچنین، تمام تمرکز خود را به شکلی خلاقانه، بر حفظ و حراست از محیط‌زیست و حمایت از سازمان‌های حامی اقشار آسیب‌دیده، معطوف کرد. حفظ منابع آب، کاهش مصرف انرژی، همکاری با سازمان محیط‌زیست و سازمان جنگل‌ها و مراتع، راه‌اندازی پویش‌های متعدد اجتماعی نیز از این دسته موارد بود.

کمپین محیط‌زیستی« همین یک زمین»
در سال ۱۳۹۵ پویش محیط‌زیستی #برایزندگیهمین-یک-زمین-را-داریم با هدف پاکسازی محیط‌زیست از انواع آلودگی اعلام شد.

کمپین محیط‌زیستی « یک قطره کمتر»
این کمپین در شهریور ۱۳۹۷ در بانک ایران ‌زمین کلید خورد و هدف آن فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف صحیح آب بود.

پویش محیط‌زیستی آلرژی به مصرف انرژی
بانک ایران‌زمین با هدف مصرف بهینه انرژی و اصلاح الگوی مصرف در محیط کار و خانه، با اقدامی خلاقانه و جذاب، هم‌وطنان و همکاران خود را به پیوستن به پویش محیط‌زیستی #آلرژی- به-مصرف-انرژی دعوت کرد.

حمایت از پویش من هم یک جنگلبانم
حمایت صادقانه بانک ایران‌زمین از پویش #من- هم-یک-جنگلبانم، به دریافت تندیس از دبیر دومین جشنواره روز جنگلبان منتهی شد. روز جهانی جنگلبان برای نخستین بار در ۳۱ جولای ۲۰۰۷ از سوی اتحادیه بین‌المللی جنگلبانان نام‌گذاری شد و به‌منظور اهمیت به مقام این قهرمانان بزرگ، هرساله در جهان گرامی داشته می‌شود.

حمایت از جایزه یحیی
جایزه یحیی جایزه‌ای سالانه ویژه قدردانی از محیط‌بانان سازمان حفاظت محیط‌زیست ایران است که به ابتکار و همت دو هنرمند عضو انجمن، مجتبی رمزی و پریدخت مشگ‌زاد در دل انجمن یوزپلنگ ایرانی شکل‌گرفته است. پس از برگزاری نخستین دوره جایزه یحیی در سال ۱۳۹۳ در دانشگاه محیط‌زیست کرج؛ همچنین برگزاری دومین دوره این جایزه در سال ۱۳۹۴ با مشارکت انجمن یوزپلنگ ایرانی، دانشگاه محیط‌زیست، دیده‌بان محیط‌زیست و حیات‌وحش ایران و…؛ سومین دوره این جایزه در ۱۴ آذر سال ۱۳۹۵ با حمایت بانک ایران‌زمین و به‌منظور تجلیل از خانواده محیط‌بانان شهید استان‌های فارس و هرمزگان برگزار شد و توانست به سهم خود نقش بسیار مؤثری در ارتقای فرهنگ عمومی در این زمینه داشته باشد. جایزه یحیی به یمن زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره محیط‌بانِ شهید، یحیی شاه‌کوه محلی به این عنوان مزیّن شده است.

پویش محیط‌زیستی پیک زمین
بانک ایران‌زمین در ماه اسفند ۱۳۹۹ به‌منظور ادای دین به طبیعت در هفته منابع طبیعی، ضمن حضور در منطقه تلو و کاشت نهال، کمپین محیط‌زیستی بسیار مهم خود به نام #پیک -زمین را آغاز کرد.

حمایت از پویش سهم من برای تالاب
در پویش #سهم- من- برای- تالاب، بانک ایران زمین از مخاطبان خود خواست با پیوستن به این پویش و حمایت همه‌جانبه از آن، دین خود را در احیای دوباره تالاب‌های در معرض نابودی؛ همچنین تالاب‌های زنده نیازمند به کمک بیشتر، ادا کنند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=186357
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اختصاصی/دغدغه‌های ارزشمند بانک ایران زمین از بلوط تا آب
اختصاصی/دغدغه‌های ارزشمند بانک ایران زمین از بلوط تا آب
اختصاصی/دغدغه‌های ارزشمند بانک ایران زمین از بلوط تا آب
اختصاصی/دغدغه‌های ارزشمند بانک ایران زمین از بلوط تا آب
اختصاصی/دغدغه‌های ارزشمند بانک ایران زمین از بلوط تا آب
اختصاصی/دغدغه‌های ارزشمند بانک ایران زمین از بلوط تا آب