- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

امضا تفاهمنامه همکاری بانک تجارت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

به گزارش اخبارپول، در مراسمی به میزبانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و با حضور ر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت [1] تفاهمنامه همکاری بین این دو مجموعه به امضا رسید.

دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت در این مراسم با اشاره به عملکرد این بانک در همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری گفت: مجموعه بانک تجارت با دیدگاه آینده‌نگر و از طریق شبکه شعب سراسر کشور و ظرفیت‌های فنی و تخصصی در راستای تقویت زیست بوم اقتصاد دانش بنیان، همکاری همه‌جانبه با این شرکت‌ها را در دستور کار خود دارد.

مدیرعامل بانک تجارت [2] با اشاره به سهم ۳۲ هزار میلیارد ریالی این بانک در صدور ضمانتنامه برای شرکت‌های دانش بنیان معرفی شده از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: اعتقاد ما بر این است که ظرفیت‌های فراوانی در استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در مسیر توسعه پایدار اقتصاد کشور وجود دارد و همکاران من با این نگرش همواره در صدد طراحی خدمات و راهکارهای جدید برای توسعه این شرکت‌ها هستند.

ستاری معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری نیز در این مراسم بر ضرورت حمایت و پشتیبانی هرچه بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان در راستای توسعه پایدار اقتصاد کشور تاکید کرد.

بر اساس این تفاهمنامه نحوه اجرای تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مبنی بر اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان و فناور و اعطای تسهیلات تلفیقی به اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی و تعاونی شامل برنامه‌های ایجاد، توسعه، تولید و اشتغال و کارآفرینی تعیین شد.