شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه، ۴ مرداد ماه) ۱۲ هزار و ۱۱۳ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ٣۲۳ هزار واحد رسید.

به گزارش اخبارپول از ایرنا، برپایه معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۶۰۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۵ هزار و ۵۷۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک هزار و سه واحد افزایش به ۴٠۴ هزار و ۷۷ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۶۳۶ واحد رشد به ۲۵۶ هزار و ۲۷۶ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۱۷ هزار و ۱۹۸ واحد افزایش و شاخص بازار دوم یک هزار و ۹۴۰ واحد کاهش داشت.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با دو هزار و ۱۶۰ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۱۵۸ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۵۸۰ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۲۱۴ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با یک هزار و ۱۷۵ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۸۷۳ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۸۳۴ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۵۸۹ واحد گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۳۳۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی (وسرضوی) با ۲۵۷ واحد، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۲۴۴ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲۴۰ واحد، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۲۲۴ واحد، فروشگاه های زتجیره ای افق کوروش (افق) با ۲۰۹ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۱۹۲ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۱۴۹ واحد و گروه دارویی برکت (برکت) با ۱۴۹ واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سپید ماکیان (سپید)،‌ لیزینگ کارآفرین (ولکار)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گروه دارویی برکت (برکت)، گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری (ومدیر)، باما (کاما) و فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۶۰ میلیون و ۲۵ هزار برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از۲۱۸ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۲۶۷ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۱۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۴۷ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

امروز نماد بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)،‌ نفت ایرانول (شرانل)،‌ بهمن دیزل (خدیزل) و بیمه دی (ودی) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین صنعتی مینو (غصینو)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، فرآورده های غذایی و قند چهارمحال (قچار)، بیمه کوثر (کوثر)، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، ذوب روی اصفهان (فروی)‌ و سیمان ساوه (ساوه) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=183081
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

رشد ۱۲هزار واحدی شاخص بورس
رشد ۱۲هزار واحدی شاخص بورس
رشد ۱۲هزار واحدی شاخص بورس
رشد ۱۲هزار واحدی شاخص بورس
رشد ۱۲هزار واحدی شاخص بورس