جلسه شورای راهبردی با موضوع پایش برنامه‌های ابلاغی واحدهای ستادی بانک کارآفرین در سال ۱۳۹۹ با حضور مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و معاونین مدیرعامل و با راهبری مدیریت امور طرح و توسعه به‌منظور ارائه گزارش دستاوردهای بانک و تجدید پیمان برای تحقق برنامه‌های سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

امور طرح و توسعه

به گزارش اخبارپول، محمدرضا فرزین، مدیرعامل بانک کارآفرین، در جلسه شورای راهبری با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی در بانک، بر ضرورت تعهد بر اجرای مؤثر برنامه‌های ابلاغی و مسئولیت‌پذیری در ارتباط با نتایج حاصل اشاره کرد.

وی با اشاره به نقش معاونت‌ها و مدیران به‌عنوان مسئولین اصلی برنامه‌های ابلاغی گفت: نظام برنامه‌ریزی در بانک کارآفرین با تلاش جمعی سرمایه انسانی بانک محقق شده و ضروری است این روند با تمرکز بر رویکردهای نوین و بهبود مستمر استمرار یابد.

فرزین با اشاره به نگاه توسعه‌ای بانک در تمامی ابعاد تصریح کرد: بانک کارآفرین در سال جدید باید فعالیت خود را در حوزه‌های مختلف بانکی به‌ویژه اعتباری و ارزی گسترش داده و بر توسعه محصولات و خدمات جدید متمرکز شود.

مدیرعامل بانک کارآفرین با اشاره به لزوم تمرکز بر برنامه محوری در بانک گفت: در بانک کارآفرین همه مسئول اجرای برنامه‌های ابلاغی هستند. در این خصوص، نقش رابطین به‌عنوان نماینده معاونت‌ها و مدیریت‌ها در ارائه گزارشات و پیگیری نتایج اهمیت کلیدی دارد.

فرزین با اشاره به جلسه قدرادنی از رابطین، بر ضرورت گزارش‌دهی منظم برنامه‌ها و استمرار برنامه‌محوری در خصوص برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۰ تأکید کرد.

همسویی برنامه‌های بانک در سطح شعب و واحدهای ستادی

زهرا اسلامی، مدیر امور طرح و توسعه در ابتدای این جلسه با اشاره به ساختار برنامه‌ریزی بانک در تدوین و پایش برنامه‌های واحدهای ستادی و شعب، اهمیت نقش پشتیبان برنامه‌های ستادی در خصوص عملکرد شعب را مطرح کرد.

وی در تشریح فرآیند برنامه‌ریزی و پایش برنامه‌های واحدهای ستادی، به تدوین حوزه‌های تحول بانک، بررسی برنامه‌ها و برقراری تعامل با معاونت‌ها و مدیریت‌ها به‌منظور تعیین برنامه‌های پیشنهادی، برگزاری جلسات شورای راهبردی ،بررسی و تصویب برنامه‌ها، تهیه برنامه‌های زمان‌بندی توسط متولیان برنامه‌ها با هماهنگی مدیریت‌های همکار، پایش منظم پیشرفت برنامه‌های ابلاغی، برگزاری جلسات هم‌اندیشی به منظور رفع موانع اجرایی، ارائه گزارشات منظم به مدیریت ارشد و تشکیل جلسات شورای راهبردی با موضوع پایش به‌طور فصلی و سالانه اشاره کرد.

اسلامی گفت: خطوط اصلی بانک کارآفرین در سال ۱۳۹۹، ارائه خدمات متمایز بانکداری شرکتی، سرمایه‌گذاری و تجاری و شخصی به مشتریان هدف و نیز توسعه بانکداری دیجیتال بوده و این مهم در سال جاری نیز با تمرکز بر برنامه‎های توسعه‌ای در جریان است.

مدیر امور طرح و توسعه ادامه داد: همچنین اهداف کلان بانک نیز بر چابک‌سازی هدفمند و هوشمند، ارتقای سرمایه انسانی، افزایش سودآوری، سهم از بازار و مشتری و درآمدهای کارمزدی بانک، بهبود برند و ارتقای سلامت بانک استوار بوده است.

اسلامی با اشاره به حوزه‌های تحول ۱۲گانه بانک بیان کرد: تمامی برنامه‌های ابلاغی در سطح شعب و واحدهای ستادی بر اساس حوزه‌های مورد تائید مدیرعامل بانک تدوین شده است.

این مدیر بانک پس از تشریح ارکان استراتژی بانک و حوزه‌های تحول بانک، در خصوص مدل امتیازی تعهد به برنامه‌ها گفت: در اجرای دستور مدیرعامل محترم بانک مبنی بر سنجش میزان تعهدپذیری معاونت‌ها و مدیریت‌ها در اجرای برنامه‌های ابلاغی، مدل امتیازی بر تمرکز بر شاخص‌های اساسی تدوین و به تائید مدیرعامل بانک رسید.

اسلامی تصریح کرد: دستور مدیرعامل و نیز مدل یاد شده به تمام معاونت‌ها و مدیریت‌ها نیز ابلاغ شد و در مکاتبات متعدد، شاخص‌ها و موضوعات کلیدی پایش به اطلاع شان رسید.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های معاونت‌ها و مدیریت‌های بانک به‌عنوان نقش‌آفرینان اصلی دستاوردهای بانک، اظهار کرد: بر اساس مدل مذکور، معاونت سرمایه انسانی جایگاه بالاتری را داشته و سایر معاونت‌ها نیز در جایگاه مناسبی در اجرای برنامه‌های ابلاغی و رعایت الزامات گزارش‌دهی قرار داشته‌اند که این امر، ارتقای حس مسئولیت‌پذیری در بانک کارآفرین را نشان می‌دهد.

به گفته اسلامی، در سال ۱۳۹۹ بانک کارآفرین بخش عمده‌ای از ۱۴۱ برنامه ابلاغی را اجرا و به دستاوردهای مهمی دست یافت.

سرمایه انسانی، اولویت اصلی بانک در سال ۱۳۹۹

مدیر امور طرح و توسعه در تشریح نقش معاونت سرمایه انسانی در دستیابی بانک به اهداف تعیین‌شده، برخی دستاوردهای معاونت مذکور نظیر پیاده‌سازی طرح طبقه‌بندی مشاغل، تقویت فعالیت‌های رفاهی بانک، راه‌اندازی سیستم اطلاعات جامع منابع انسانی و تهیه فرم‌های اجرایی استاندارد ۱۰۰۱۵ را برشمرد.

بعد از تشریح عملکرد معاونت سرمایه انسانی، احمد بهاروندی، معاون سرمایه انسانی بانک، گفت: سرمایه انسانی مهم‌ترین اولویت بانک است و تلاش شده برنامه‌های زیربنایی ارتقادهنده سرمایه انسانی بانک به طور جدی دنبال شود.

وی همچنین تاکید کرد: در همین راستا پرداختن به نیازها و انتظارات سرمایه انسانی بانک و بهبود قابلیت‌های آنها در سال ۱۴۰۰ در سرلوحه امور معاونت سرمایه انسانی قرار دارد.

شفافیت و مشتری‌محوری، مقوله‌ مورد توجه بانک

در ادامه زهرا اسلامی دستاوردهای معاونت مالی و امور مجامع را مواردی از قبیل افزایش سرمایه بانک، برگزاری به‌موقع مجامع بانک و شرکت‌های تابع، نصب تابلو شعب تهران و شهرستان متناسب با برند جدید بانک و تفکیک مشتریان بر اساس نوع طبقه‌بندی در سیستم آفرین ذکر کرد.

فرشاد محمدپور، معاون مالی و امور مجامع، نیز با اشاره به اولویت رعایت شفافیت در امور محوله در حوزه خود، به تشریح اهم دستاوردهای معاونت مالی و امور مجامع در بهبود ساختار بودجه در بانک، برنامه‌ریزی شرکت‌های تابعه و نیز اجرای پروژه‌های خرید و ساخت در مدیریت پشتیبانی پرداخت.

جذب مشتریان جدید دستاورد معاونت بانکی

اسلامی در خصوص برنامه‌های ابلاغی معاونت بانکی و با اشاره به نقش آن معاونت در دستیابی بانک به اهداف خطوط کسب‌وکار بانک، برخی دستاوردهای آن حوزه را برشمرد و افزود: جذب مشتریان جدید در حوزه بانکداری شرکتی و تجاری و شخصی، اعطای تسهیلات و ارائه خدمات ضمانت‌نامه به مشتریان، جذب مشتریان با تمرکز بر گروه مالی بانک، عملکرد مثبت صندوق نوآوری و شکوفایی، پذیرش ضمانت انواع صکوک، توسعه محصولات جدید و اجرای طرح کلینیک شعب از جمله اقدامات صورت گرفته این معاونت است.

بر همین اساس هم علیرضا صادقی، معاون بانکی، ضمن اشاره به راه‌اندازی مدیریت‌های جدید در آن حوزه و ساختار جدید بانک، از تلاش‌های مدیران و کارشناسان حوزه بانکی در ایجاد و توسعه فعالیت‌های بانکداری شرکتی، تجاری و شخصی و سرمایه‌گذاری و نیز فعالیت‌های شعب بانک قدردانی کرد.

تحقق اهداف اعتباری و ارزی

در ادامه این جلسه، مدیر امور طرح و توسعه در تشریح فعالیت‌های حوزه اعتباری بانک به رشد تسهیلات اعطایی بانک از محل منابع بانک و صندوق توسعه ملی، افزایش سهم تسهیلات مبادله‌ای و تغییر در ترکیب تسهیلات، افزایش درآمدهای غیرمشاع، تحقق اهداف تعهدات بانک، ابلاغی خط‌مشی‌های اعتباری و وصول مطالبات، توسعه محصولات جدید و راه‌اندازی سامانه جامع اعتبارات بانک اشاره کرد.

ناصر صنعتی‌نژادفرد،عضو هیئت‌مدیره بانک، با اشاره به بهبود فعالیت‌های اعتباری بانک، بر نقش‌آفرینی کل بانک در دستیابی به اهداف تعیین‌شده تأکید کرد و بر لزوم تمرکز بر توسعه سامانه جامع اعتبارات اشاره و گفت: توسعه ‌این سامانه و ماژول‌های مربوط باید در مرکز توجه قرار گیرد.

وی همچنین بر نقش مهم همکاران شعب در بهبود رویکردهای اعتباری و رعایت بهداشت اعتباری تأکید کرد.

ارتقای خدمات کارمزدی

زهرا اسلامی همچنین در ارتباط با حوزه ارزی بانک، به دستاوردهای آن مدیریت در راه‌اندازی شعب مستقل ارزی پل رومی و بلوار فردوس شرقی و نیز ارائه خدمات متنوع ارزی به مشتریان هدف با تمرکز بر استفاده هدفمند از خطوط اعتباری و منابع صندوق توسعه ملی پرداخت.

در این خصوص محمدرضا خورسندی، رئیس هیات‌مدیره بانک، ضمن تأکید بر ارتقای خدمات کارمزدی در سال ۱۳۹۹ به عنوان یکی از دستاوردهای مهم حوزه ارزی و لزوم بهبود مستمر آن در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: مدیریت عملیات ارزی ضمن تمرکز بر ارائه خدمات ارزی، در پی بهره‌مندی از سامانه‌های ارزی است که این امر در سال جاری دنبال می‌شود.

بهبود جایگاه بانک، تحقق اهداف برنامه‌های ابلاغی

در ادامه این جلسه و در بررسی عملکرد حوزه مدیریت عامل ، اسلامی به برنامه‌هایی نظیر نهایی‌سازی تست نفوذ سامانه‌ها، اجرای پروژه برندینگ بانک، راه‌اندازی سامانه اتوماسیون اداری پرگار، ارتقای سامانه CRM، ارزیابی اثربخشی کنترل‌های داخلی بانک و شرکت‌های تابعه، اخذ صورت‌های مالی مقبول از بانک و تمام شرکت‌ها، تدوین سند دامنه ریسک‌پذیری بانک، بهبود ریسک اعتباری بانک، تدوین سند ریسک عملیاتی بانک، ابلاغ دستورالعمل بازرسی، بازطراحی ساختار سازمانی، اجرای فاز اول تدوین فرآیندهای کلیدی بانک، دستیابی به اهداف وصول مطالبات غیرجاری بانک، توسعه نظام برنامه‌محوری در بانک، تدوین، توسعه و پیاده‌سازی مدل درجه‌بندی شعب و برنامه عملیاتی شعب، تهیه آرشیو محصولات و خدمات بانک، پیاده‌سازی توکن نرم‌افزاری، توسعه سامانه همراه‌بانک مشتریان حقوقی و اجرای فاز اول مراکز داده پشتیبان و بحران اشاره کرد.

مهدی سیف‌علیشاهی، عضو هیات‌مدیره بانک،در این خصوص ضمن تأکید بر ضرورت برنامه‌محوری و تعهد به اجرای برنامه‌های ابلاغی، به ضرورت تلاش مجدانه بانک در حوزه فناوری اطلاعات اشاره و خاطرنشان کرد: بانک کارآفرین در سال ۱۳۹۹ شاهد تغییرات ساختاری و فرآیندی بسیاری بوده و این رویکرد توسعه‌ای نیازمند رصد مستمر و بازنگری مدل کسب‌وکار بانک است. با توجه به نقش سوپرمارکت مالی، توجه به قابلیت‌های بانکی و فناوری اطلاعات بانک امری ضروری است.

عامل موفقیت: مسئولیت‌پذیری و تعهد به اجرای مؤثر برنامه‌های ابلاغی

در پایان این جلسه، محمدرضا فرزین ضمن قدردانی از اهتمام جمعی سرمایه انسانی بانک در دستیابی به اهداف تعیین‌شده و بهبود جایگاه بانک کارآفرین گفت: مهم‌ترین رکن در برنامه‌محوری بانک، پاسخگویی به‌موقع و مناسب معاونت‌ها و مدیریت‌ها نسبت به بانک و یکدیگر است. ضروری است مقوله پیگیری پیشرفت برنامه‌ها از مدیریت‌های ذی‌ربط و رفع موانع اجرا همواره در مرکز توجه تمامی سرمایه انسانی بانک قرار گیرد.

وی ادامه داد: هر یک از معاونت‌ها و مدیریت‌ها مسئول اجرای کامل برنامه‌های ابلاغی خود هستند و مدیریت‌های همکار نیز باید مطابق با نقش خود، فعالیت‌های مربوط را به نحوی مقتضی اجرا کنند.

قابل ذکر است؛ نظر به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مدیران، رؤسا و رابطین واحدهای ستادی، مسئولین شعب و همکاران شعب و ستاد به‌صورت آنلاین در جلسه حضور داشتند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=182853
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

گسترش فعالیت‌های ارزی و اعتباری برنامه ۱۴۰۰ کارآفرین
گسترش فعالیت‌های ارزی و اعتباری برنامه ۱۴۰۰ کارآفرین
گسترش فعالیت‌های ارزی و اعتباری برنامه ۱۴۰۰ کارآفرین
گسترش فعالیت‌های ارزی و اعتباری برنامه ۱۴۰۰ کارآفرین
گسترش فعالیت‌های ارزی و اعتباری برنامه ۱۴۰۰ کارآفرین