- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

۱۷۲ هزار سهامدار در سجام احراز هویت شدند

به گزارش اخبارپول، بر اساس اطلاعات گزارش ماهانه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص اردیبهشت ماه امسال، تعداد ۱۳۸ هزار و ۸۸ ثبت نام از سوی سرمایه گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه «سجام» صورت گرفته و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز در این ماه به ۱۷۲ هزار و ۲۵۱ مورد رسیده است.
بر اساس آمار منتشر شده، در فرودین ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه «سجام» ۳۱۹ هزار و ۴۹۱ و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز ۳۵۳ هزار و ۳۰ مورد بوده است.
همچنین بر اساس این گزارش تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه «سجام» در دومین ماه بهار به تفکیک هر استان حاکی از آن است که ۵ استان «تهران با ۲۸ هزار و ۸۵۵ مورد، خراسان رضوی با ۱۱ هزار و ۳۸ مورد، اصفهان با ۱۰ هزار و ۸۳۵ مورد، آذربایجان شرقی با ۷ هزار و ۴۰۵ مورد و خوزستان با ۷ هزار و ۲۱۹ مورد» در صدر بیشترین ثبت نام شده ها در کل کشور قرار دارند.
از سویی دیگر بر اساس آمارهای منتشر شده، ۵ استان «ایلام با ۶۵۸ مورد، کهکیلویه و بویراحمد با ۸۷۰ مورد، زنجان با یک هزار و ۲۵۲ مورد، سمنان با یک هزار و ۲۵۲ مورد و خراسان جنوبی با یک هزار و ۳۴۷ مورد» در انتهای لیست کمترین ثبت نام شده‌ها در بین سایر استان ها قرار دارند.
سامانه سجام «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان»، برای الکترونیک کردن و خودکار کردن فرآیند جمع آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان است و عملیاتی شدن این سامانه باعث افزایش دقت، سرعت و بهره وری در زمینه جمع آوری اطلاعات و ارائه خدمات عمومی و مهم تر از همه، یکپارچگی سامانه های اطلاعاتی شده است.