یک عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به هشدار مدیران بورس نسبت به هجوم مردم به بازار بورس و افزایش شاخص‌ها در این بازار، گفت که این افزایش شاخص واقعی نیست بلکه حباب‌گونه است و معاملات صوری باعث ایجاد این حباب شده است.

به گزارش پول پرس، اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر رشد بورس متناسب با ایجاد ظرفیت‌ها در حوزه تولید و خدمات شرکت‌هایی که در بورس حضور دارند، نباشد این رشد اصطلاحا حباب است و نمی‌تواند ادامه پیدا کند و ادامه پیدا کردن آن هم کاذب است و می‌تواند باعث اختلال در سیستم بورس و شرکت‌های حاضر در آن شود.

وی افزود: باید به تناسب رشد در بورس، وضعیت رونق در حوزه تولید، خدمات، کسب و کار و بازارهایی که در قلمروی شرکت‌های تحت بورس هستند مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس یادآور شد: خطری که الان برای بورس وجود دارد رشد حباب‌گونه آن است که واقعا نباید به آن دامن زده شود چرا که این رویکرد متناسب با شرایط توسعه و افزایش ظرفیت ارائه محصولات بیشتر و گردش بالاتر مالی شرکت‌ها نیست، بلکه یکسری دلالی‌ها در بورس به صورت صوری رقم می‌خورد و معاملاتی صورت می‌گیرد که باعث می‌شود روند رشد خود را در اعدام و ارقام شاخص‌هایی که وجود دارد نشان دهد اما مبنایی مبتنی بر توسعه و رشد اقتصادی ما در بخش‌هایی که سرمایه‌ها می‌تواند اثرگذار باشد، نیست.

جلیلی با بیان اینکه افزایش شاخص‌ها در بورس واقعی نیست و بر اساس معاملات صوری شکل گرفته، خاطرنشان کرد: اگر این حباب بترکد ضرر و زیان زیادی را متوجه بازار بورس می‌کند بنابراین سازمان بورس و کارشناسان حرفه‌ای و تحلیل‌گران باید این امر را به دقت نظارت و کنترل کنند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه افزایش شاخص بورس ممکن است جاذبه‌ای برای مردم ایجاد کند، گفت: در حالی که ظرفیت‌ها باید متناسب با افزایش تولید، خدمات، کیفیت و گستردگی بیشتر بازارهای هدف ایجاد شود، اما این اتفاق نمی‌افتد لذا شرکت بورس باید راهنمایی درستی داشته باشد و به مردم کمک کند که در ورود به این بازار مراقب شرایط اغواگونه ایجاد شده باشند تا سرمایه‌های آنها دچار خسارت نشود.

انتهای پیام


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=17914
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اعتراف به رشد حبابی شاخص بورس
اعتراف به رشد حبابی شاخص بورس
اعتراف به رشد حبابی شاخص بورس
اعتراف به رشد حبابی شاخص بورس
اعتراف به رشد حبابی شاخص بورس