- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

لجاجت سیاسی مانع واکسیناسیون همگانی

مردم ایران بدون شک شریف ترین و نجیب ترین مردم دنیا محسوب می شوند، زیرا در سخت ترین شرایط ممکن از لحاظ سیاسی و اقتصادی همواره حامی و پشتیبان دولت و مسئولان خود بودند، اما حاکمان همیشه پشت شان را خالی کردند.
در حالی که ویروس کرونا بیش از ۱۴ ماه است که کشورمان را درگیر کرده و هر روز خانواده های زیادی از هموطنانمان را عزادار می کند، دولت و مسئولان مربوطه متاسفانه فقط نظاره گر این بحران هستند و اقدام لازم و شایسته ای را که درخور این ملت بزرگ است، انجام نمی دهند.

سفید، آبی، زرد، نارنجی، قرمز و سیاه از رنگ‌هایی هستند که در طول ۱۴ ماه گذشته به کرات در ادبیات اجتماعی مسئولان و مردم استفاده شده تا شاخص های سلامت جامعه را از لحاظ فراگیری ویروس کرونا تعیین کند.
هرچند از تلاش های دولت به ویژه وزارت بهداشت و کادر درمان کشور برای کنترل نسبی این بحران نباید غافل شد، اما متاسفانه اگر عادلانه به قضاوت بنشینیم با توجه به مقایسه کشورمان با سایر کشورهای دنیا، فقط می توانیم کارنامه متولیان امر بهداشت و درمان را در خصوص فراگیری کویید ۱۹ در یک جمله کوتاه خلاصه کنیم:« افتضاح!»
حال چرا افتضاح؟ واضح است چون بیشتر کشورهای دنیا مراحل ثبت نام و دریافت واکسن‌های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی را طی کرده و با اعمال نظارت و اهرم های فشار لازم، از شدت بحران کاسته و مردم خود را واکسینه کردند و یا در حال انجام این امر مهم هستند.

در ایران ما، اما این امر معکوس است که و بر خلاف روال منطقی دنیا پیش می رود. مسلم است که مردم از شیوه اداره کشور در بیشتر حوزه‌ها ناراضی بوده و در واقع به ستوه در آمدند، زیرا هیچ اقدام لازم، فوری و آنی برای پایان دادن به این بحران از سوی متولیان امر مشاهده نمی‌شود.
در واقع ملت ایران جزء معدود ملت های دنیا هستند که در این شرایط تلخ و دشوار تنها مانده و هیچ فریاد رسی برای دریافت واکسن خارجی و یا داخلی ندارند.
هنوز هر از گاهی در لابلای خبرها می‌خوانیم که واکسیناسیون مردم احتمالاً تا اواخر امسال به طول خواهد انجامید که معنای این خبر چیزی جز افزایش مرگ و میر، بی تدبیری، عزادار شدن بیشتر جامعه و بی خیالی برخی مسولان که فقط به فکر خانواده و آقازاده‌های خود هستند! نخواهد بود.

چرا مردم نباید در حال حاضر از واکسن های معتبر خارجی برای درمان خود استفاده کنند؟ چرا دولت در این حوزه کم کاری کرده و باجان مردم بازی می کند؟ چرا روند تولید واکسن داخلی کند است؟ آیا تحریم بهانه خوبی برای توجیه ناکارامدی دولت و سایر مسوولان در این خصوص هست؟ و چراهای دیگر …که همه روزه در نزد افکار عمومی مطرح و بدون پاسخ مانده است.
در حالی که به تدریج به انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم و هم و غم مسئولان فقط و فقط، بالابردن میزان مشارکت مردم در این انتخابات است، به چه دلیل با اقدامات غیر منطقی و بر خلاف مصلحت مردم، دنبال نارضایتی تراشی هستیم؟
گرانی‌های سرسام آور و بی‌تفاوتی عمیق دولتمردان کم بود که حالا با بحرانی شدن وضعیت کشور از لحاظ فراگیری موج چهارم کرونا، خواب برای ملت حرام شود؟

آقایان دولتی و سایر مسئولان محترم! اگر فقط و فقط یک لحظه به فکر ملت خود هستید، نه فقط خانواده‌، اقوام و نزدیکان خود، پس تا دیر نشده، دست بجنبانید و برای واکسیناسیون همگانی دست از لجاجت سیاسی بردارید تا آنها نیز در خردادماه جاری با صندوق های رای قهر نکنند.
هرگونه تاخیر در این امر، نفرین ابدی برایتان به همراه خواهد داشت، پس به صدای مظلوم و خسته این ملت فرسوده، برای یک بار هم که شده، گوش فرا دهید و آنها را دریابید. همین.

 

پایگاه خبری و تحلیلی پایشگر/ رها دربند