- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

ایجاد اشتغال؛ یکی از اهداف توسعه بیمه‌های زندگی بیمه تعاون

به گزارش اخبارپول، کیانوش بیات‌نژاد، مدیر شعبه بیمه تعاون در استان همدان در نخستین همایش تخصصی بیمه های عمر و زندگی این شرکت در استان همدان مطرح کرد: با وجود تولید حق بیمه و تأثیر آن بر تولید ناخالص داخلی استان و همچنین ایجاد پرتفوی، رسالت اجتماعی بیمه تعاون [1] ایجاب می‌کند برای افزایش ضریب نفوذ بیمه و کمک به کاهش بزه‌کاری، فقر و فساد اجتماعی احتمالی نسبت به توسعه و فرهنگ‌‌سازی این‌گونه بیمه‌ها اقدام شود.

وی در استان همدان گفت: بیمه‌های زندگی بیمه تعاون یکی از جامع‌ترین بیمه‌های زندگی صنعت بیمه است که علاوه بر تأمین سرمایه فوت، نقص عضو، از کارافتادگی، هزینه‌های پزشکی، هزینه‌های دندان‌پزشکی، مستمری، آتش‌سوزی مسکونی و محل کار (رایگان) هم‌چنین پرداخت سرمایه بیماری‌های خاص و پاندمی‌(کرونا) را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیات نژاد اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف توسعه بیمه‌های زندگی ایجاد اشتغال است که در این زمینه تاکنون حدود ۷۰ شغل به‌صورت مستقیم ایجاد شده است.

مدیر شعبه بیمه تعاون افزود: با درنظر گرفتن اهداف متعدد توسعه این رشته بیمه‌ای، امید به زندگی نیز در جامعه افزایش می‌یابد و با پرداخت سرمایه فوت بیمه‌شده یا از کارافتادگی به خانواده‌ها و بازماندگان و همچنین به دستگاه قضایی، انتظامی ‌و بهزیستی به‌طور غیرمستقیم کمک بسیاری خواهد شد.

وی تأکید کرد: بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ‌ایران با نظارت بر این حوزه عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای را برای اطمینان‌خاطر بیمه‌گذاران رصد می‌کند.

بیات نژاد اظهارکرد: بیمه تعاون قطعاً با وجود سهامداران عمده از جمله بانک توسعه تعاون و مؤسسه ملل در تجهیز منابع بلندمدت و توسعه مالی و بیمه‌ای در اقتصاد ملی اثرگذار است.

شایان ذکر است که در این همایش بیش از ۸۰ نفر از نمایندگان جنرال بیمه تعاون [2] حضور داشتند.