مدیر بیمه‌های عمر و حوادث شرکت بیمه آرمان اظهار کرد: صنعت بیمه تکه ای از پازل اقتصاد کلان کشور است، با آن رابطه مستقیم و دو سویه دارد و به شدت متاثر از آن است.

به گزارش اخبارپول، عباس رنجبر کلهرودی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری خرد و کلان با تاکید بر این که صنعت بیمه در سال ۱۳۹۹ با چنگ و دندان از موجودیت خود در قبال بحران های مختلف از جمله بیماری کرونا دفاع کرده است، اظهار کرد: صنعت بیمه تکه ای از پازل اقتصاد کلان کشور است، با آن رابطه مستقیم و دو سویه دارد و به شدت متاثر از آن است که متن این گفتگو به شرح زیر است:

وی با بیان این که عملکرد این صنعت در دو دهه گذشته به جز در موارد نادر، حاکی از روند صعودی بوده است، گفت: متاسفانه بخش بزرگی از این رشد عملکرد، مربوط به وجود تورم در سیستم اقتصادی کشور است و گرچه عملکرد این صنعت در سال ۱۳۹۹ نیز از رشد حدود ۳۸ درصد رشدی حکایت دارد، اما بخش اعظم این رشد نیز مربوط به تورم است.

مدیر بیمه‌های عمر و حوادث شرکت بیمه آرمان با اشاره به این که «اگر بخواهیم رشد واقعی صنعت بیمه را ببینیم، باید آثار تورم را از آمار عملکرد آن خارج کنیم»، بیان کرد: در سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا و تبعات آن از جمله تعطیلی مراکز اقتصادی و تجاری، کاهش ساعت کاری کارکنان، کاهش درآمدهای اقتصادی و از سوی دیگر آثار ریسک های مستقیم و غیر مستقیم ناشی از بیماری کرونا در بیمه های اشخاص و بیمه عمر و درمان، خسارات غیرقابل جبرانی به شرکت های بیمه وارد شد.

رنجبر کلهرودی تاکید کرد که کرونا البته آثار مثبتی هم در برخی رشته های دیگر بیمه ای داشته است و صنعت بیمه در مجموع توانسته تا کنون از این بحران آزار دهنده عبور کند.

وی با بیان این که صنعت بیمه، یک نظام بسیار گسترده و چند وجهی است و متغیرهای زیادی در رشد و ارتقا و بهینه سازی آن موثرند که البته برخی از آن ها نیز خارج از صنعت بیمه و برون سازمانی است، گفت: نباید بپنداریم که با اعلام یک اولویت برای صنعت بیمه، می توان آن را به سوی اهداف درست هدایت کرد.

مدیر بیمه‌های عمر و حوادث شرکت بیمه آرمان با تاکید بر لزوم تحلیل درست از وضعیت موجود صنعت بیمه و اقتصاد کشور، گفت: اولویت های صنعت بیمه در سال ۱۴۰۰ به شرایط و اقتضائات و اهداف صنعت بیمه بستگی دارد و استفاده از «سبک مدیریت اقتضایی» شاید موثرترین شیوه در این باره خواهد بود.

رنجبر کلهرودی با بیان این که صنعت بیمه، ارکان و اجزای متنوع و متکثری دارد، افزود: نیروی انسانی، قوانین و مقررات، آموزش، ساختار سازمانی، شبکه فروش و … از مهمترین ارکان تشکیل دهنده این صنعت هستند، اما توجه به نیروی انسانی متخصص و کارآمد و خلاق در صنعت بیمه و تربیت و بهینه سازی آن، می‌تواند کلیدی ترین اولویت صنعت تلقی شود.

وی ادامه داد: نیروی انسانی کارآمد می تواند به عنوان موتور محرکه، تغییرات مورد نظر و نوآوری لازم در صنعت بیمه را فراهم سازد و به تدریج، تحول اساسی در صنعت بیمه و اجزای آن را عملیاتی کند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=173463
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

کلهرودی: بخش بزرگی از رشد صنعت بیمه، ناشی از تورم است
کلهرودی: بخش بزرگی از رشد صنعت بیمه، ناشی از تورم است
کلهرودی: بخش بزرگی از رشد صنعت بیمه، ناشی از تورم است
کلهرودی: بخش بزرگی از رشد صنعت بیمه، ناشی از تورم است
کلهرودی: بخش بزرگی از رشد صنعت بیمه، ناشی از تورم است