باجه دیجیتال بانک ایران زمین که در نرم افزار همراه بانک وجود دارد، خدمات متنوعی را به مشتریان ارائه می‌کند، بطوریکه می‌توان ادعا کرد، این باجه مانند یک سوپر مارکت مالی تلاش دارد تمام نیازهای مشتریان را پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبارپول، جمع‌آوری شعب بانکی در جهت کاهش هزینه‌ها و سوق دادن بیشتر مردم به استفاده از خدمات بانکداری آنلاین همواره یکی از اهداف بانکها بوده است. در سالهای اخیر نیز بانک‌ها در سراسر جهان برای جلوگیری از گرفتار شدن در ورطه زیان و کاهش هزینه‌هایشان همواره تلاش دارند از تعداد شعب خود بکاهند.

بانک‌ها حتی در صورت فعال بودن تمام شعبه‌هایشان، باید همواره راهکارهایی برای ارائه سرویس به مشتریان خود در تمام ساعات کاری در نظر بگیرند. این راهکارها هم باید بتواند پاسخگوی مشتریان وفادار بانک‌ها در ساعات غیراداری و ایام تعطیل باشد.

از دیگر سو، تعداد شعب بانک‌ها در ایران نه‌تنها از استانداردهای جهانی بالاتر است، بلکه از استاندارد کشورهای با درآمد متوسط رو به بالا هم بسیار بیشتر است.

بنابراین ارائه خدمات غیرحضوری و دیجیتال در بانکها، به عنوان یکی از راهبردی‌ترین سیاست‌های بانک‌ها در جهت کاستن از هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری، معرفی می‌شود و رشد تکنولوژی‌های مرتبط با فناوری اطلاعات بانکی و پرداخت در این مسیر می‌تواند راهگشای بانک‌ها باشد.

همچنین، کم شدن شعب، یکی از اقداماتی است که می تواند سرمایه در گردش بانک ها را افزایش دهد. چراکه دیگر نیازی به شعب فیزیکی آنهم با این تعداد بالا در سطح شهرها نیست.

از دیگر مزایای کاهش شعب می‌توان به جلوگیری از حبس پول، تبدیل دارایی های غیر مولد به مولد، افزایش سودآوری بانکها، کاهش هزینه‌های ثابت ناشی از استهلاک و هزینه‌های اجاره، کمک به اقتصاد جامعه و امثال این از دیگر مزایای کاهش شعب فیزیکی بانک‌ها است.

اما این تمام داستان نیست! از یکسال پیش که ویروس کرونا بر دنیا سایه افکند و منجر به آن شد که بسیاری از مشاغل به سمت غیرحضوری شدن پیش بروند، نیاز به کاهش مراجعه به شعب بانکها روزبه‌روز بیشتر حس شد.

بانکها از همان روزها شروع به اشاعه فرهنگ استفاده از خدمات الکترونیک در جامعه کرده و مشتریان را مرتب به استفاده از خدمات ترغیب کردند.

بانک ایران زمین تراز اول ارائه خدمات دیجیتال

بانک ایران زمین یکی از بانکهایی بود که به سرعت راه خود را در شرایط پیچیده شیوع کرونا پیدا کرد. این بانک در همان روزهای ابتدایی اعلام کرد که در راستای سلامت عمومی جامعه و کاهش گردش وجوه نقد، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعدادی از خودپردازهای داخل شهری خود را صرفا برای ارائه خدمات بانکداری الکترونیک ( اعم از انتقال وجه، دریافت مانده‌حساب، پرداخت قبوض، پرداخت اقساط تسهیلات، مشاهده چند گردش آخر حساب، خرید شارژ تلفن همراه و غیره…) اختصاص داده است.

بانک ایران زمین که در سالهای اخیر تمام هم و غم خود را بر این قرار داده که تا سال ۱۴۰۰ بانکی تمام دیجیتال شود، در عرصه شرایط جدید، یک گام جلوتر بود.

در کنار تمام این موارد، این بانک، همزمان با توسعه خدمات دیجیتال خود، تعداد شعب را نیز به تدریج کاهش داده و براساس آمار اعلامی از سوی بانک ایران زمین، این بانک در یک سال گذشته تعداد شعب خود را از ۳۱۶ شعبه به ۲۹۹ شعبه کاهش داده است.

ارائه خدمات دیجیتال با سهولت کامل در بانک ایران زمین

بانک ایرا‌ن زمین توسط یک شعبه مجازی بر بستر موبایل همواره سعی در حفظ سلامت مشتریان، ارائه خدمات بانکی به صورت ۲۴-۷، پاسخگویی به تمام نیازهای بانکی مشتریان و غیره را داشته است.

این بانک در کنار تمام خدماتی که ارائه می‌کند، با راه‌اندازی باجه دیجیتال بر بستر موبایل، تقریبا همه خدمات مورد نیاز یک مشتری را به صورت غیرحضوری ارائه می‌کند.

باجه دیجیتال بانک ایران زمین که در نرم افزار همراه بانک وجود دارد، خدماتی همچون پرداخت قبوض، نیکوکاری، خرید شارژ و خرید بسته اینترنت را به مشتریان ارائه می‌کند. بطوریکه می‌توان ادعا کرد، این باجه مانند یک سوپر مارکت مالی تلاش دارد تمام نیازهای مالی مشتریان را پاسخگو باشد.

در حقیقت بسته خدماتی بانک ایران زمین در یک پکیج کامل به مشتریان ارائه می‌شود به گونه‌ای که آنها را از استفاده از سایر اپلیکیشن های مشابه بی‌نیاز می‌کند.

بنابراین می‌توان ادعا کرد، بانک ایران زمین در کنار تمام نگرانی که برای حفظ سلامت مشتریان و کارکنان خود دارد، همواره دغدغه تبدیل شدن به یک بانک دیجیتال را داشته است.

گفتنی است برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس اینترنتی https://www.izbank.ir/ مراجعه کنید.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=173415
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اختصاصی/تجربه حضور در یک سوپرمارکت مالی در همراه بانک ایران زمین
اختصاصی/تجربه حضور در یک سوپرمارکت مالی در همراه بانک ایران زمین
اختصاصی/تجربه حضور در یک سوپرمارکت مالی در همراه بانک ایران زمین
اختصاصی/تجربه حضور در یک سوپرمارکت مالی در همراه بانک ایران زمین
اختصاصی/تجربه حضور در یک سوپرمارکت مالی در همراه بانک ایران زمین