شاخص کل در بازار بورس امروز (سه‌شنبه، ۱۲ اسفندماه) چهار هزار و ۶۴۶ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۱۸۶ هزار واحد رسید.

به گزارش اخبارپول، براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۹۳۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۶ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۱۸۸ واحد افزایش به ۴۳۱ هزار و ۶۱۳ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۱۲۲ واحد رشد به ۲۸۱ هزار و ۹۵۵ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول پنج هزار و ۵۰۸ واحد و شاخص بازار دوم ۲ هزار و ۱۱۶ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل) با یک هزار و ۵۶۰ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۳۵۷ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۸۴۵ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۸۳۱ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۶۱۱ واحد، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۴۳۹ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۴۰۳ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۳۰۹ واحد و بانک ملت (وبملت) با ۲۵۸ واحد تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

نماد ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۴۴۹ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۳۱۹ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۳۰۱ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۲۶۲ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۲۳۴ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۱۶۷ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۱۶۴ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۱۴۸ واحد، سایپا (خساپا) با ۱۴۶ واحد و بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۱۳۱ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گروه دارویی برکت (برکت)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، سایپا (خساپا)، توسعه و عمران امید (ثامید) و ایران خودرو (خودرو) در گروه نمادهای پُر تراکنش قرار داشتند.

گروه بانک‌ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۳۳۰ هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز حدود ۵۴ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۹۷۹ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۱۶۲ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۲۹ هزار و ۸۳۱ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی غدیر (شغدیر) و پتروشیمی تندگویان (شگویا) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، بانک دی (دی)، پالایش نفت شیراز (شراز)، زرین معدن آسیا (فرزین)، برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند)، تولید برق ماهتاب کهنوج (بکهنوج)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، مجتمع صنایع لاستیک یزد (پیزد)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه بودند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=173333
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

شاخص بورس مثبت شد
شاخص بورس مثبت شد
شاخص بورس مثبت شد
شاخص بورس مثبت شد
شاخص بورس مثبت شد