- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

اهدای لوح قدردانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به بانک کشاورزی

به گزارش اخبارپول، در آیین تجلیل از عملکرد شبکه بانکی در «طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی و بازسازی مناطق سانحه دیده در حوادث غیر مترقبه» که با حضور جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همتی رییس بانک مرکزی در بانک مرکزی برگزار شد، لوح قدردانی از بانک کشاورزی [1] به روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی اعطا شد.

بر اساس این گزارش، همتی رییس بانک مرکزی در این آیین با اشاره به عملکرد بانک ها گفت: از افتخارات نظام بانکی کشور در کنار حمایت از جهش تولید، پشتیبانی از هموطنان روستایی از طریق بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی آن ها و نیز پرداخت سریع تسهیلات در جریان حوادث سیل و زلزله و همچنین توانمند سازی مددجویان تحت نظر سازمان های حمایتی است.

وی ادامه داد: نظام بانکی با وجود شرایط سخت اقتصادی ناشی از فشار تحریم ها و شیوع کرونا عملکرد خوبی در راستای کمک به اقشار مختلف مردم به ویژه طبقات محروم آسیب دیده داشته است.

همتی با اشاره به اقدامات نظام بانکی در طرح نوسازی و بهسازی واحدهای مسکن روستایی گفت: تاکنون حدود دو میلیون خانه در این طرح، نوسازی و بهسازی شده اند و همچنین نظام بانکی از سال ۹۲ تاکنون ۳۵۰ هزار فقره تسهیلات معادل ۱۳ هزار میلیارد تومان بابت حوادث غیر مترقبه پرداخت کرده است.

وی بیان کرد: در مجموع ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع داخلی بانک ها در راستای مسکن روستایی و حوادث غیر مترقبه پرداخت شده است.

بر اساس این گزارش، بانک کشاورزی نیز در مجموع ۱۳۸۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۲۵۰۹ میلیارد ریال برای بهسازی و نوسازی اماکن روستایی و جبران خسارت های ناشی از حوادث غیر مترقبه به متقاضیان پرداخت کرده است.

این میزان تسهیلات برای حمایت از روستاییان، کشاورزان، عشایر، زنان سرپرست خانوار و آسیب دیدگان ناشی از حوادث سیل، سرمازدگی، سیل و … پرداخت شده است.