عظیم ثابت تاکید کرد: بازار به سمت تعادل در حرکت است و با افت خاصی مواجه نخواهیم بود.

به گزارش اخبارپول، مدیرعامل کارگزاری بانک سپه در گفت و گو با سنا به تحلیل بازار در چند روز اخیر پرداخت و اظهار کرد: به نظر می‌رسد با توجه به این که بازارهای رقیب در حال حاضر جذابیت چندانی ندارند، بخشی از منابع بتواند به سمت بازارسرمایه حرکت کند، به خصوص اگر نرخ سود بانکی به طوری مدیریت شود که انگیزه در بازارسرمایه برای سرمایه‌گذاران بیشتر شود.

ثابت گفت: با تغییراتی که از هفته پیش در مدیریت بازار سرمایه رخ داد و پیگیری‌هایی که در تغییرات ریزساختارها انجام شد، با تغییر در دامنه نوسان به معنی افزایش نامتقارن دامنه نوسان روبه رو بودیم. این تصمیم اثر مثبتی بر حرکت بازارسرمایه به سمت مثبت داشت.

وی اضافه کرد: از آنجایی که بازار در چند ماه گذشته با افت شدیدی رو به رو بود، احتمال پایین آمدن مجدد قیمت سهام تا حد زیادی منتفی است. از طرفی دیگر، بحث قیمت گذاری دستوری در خصوص فولاد، خودرو و سیمان مقداری سرمایه‌گذاران را دچار ترس در این بازار کرده بود. در چنین شرایطی، تصمیم اخیر شورای عالی بورس شوک مثبتی به بازارسرمایه وارد کرد که به موجب آن سطح اعتبارات مشتریان افزایش پیدا کرد و نیز دامنه نوسان ۵ درصد بعد از سال‌ها به ۶ درصد افزایش یافت.

مدیرعامل کارگزاری بانک سپه در ادامه تصریح کرد: این موارد در کنار افزایش قیمت کامودیتی ‌ها مانند فلزات اساسی و نیز رشد قیمت نفت، دست به دست هم داد تا بازار با استقبال خوبی هم به لحاظ رشد ارزش معاملات و هم به لحاظ افزایش شاخص و ورود نقدینگی جدید رو به رو باشد.

این کارشناس بازارسرمایه وجود «تعادل» در بازار را با اهمیت دانست و گفت: تعادل به این معنی است که با صف خرید و فروش کمتری در بازار مواجه باشیم و افراد بتوانند بر اساس تحلیل خود، ورود و خروج راحت تری داشته باشند؛ زیرا یکی از مهمترین ویژگی های بازارسرمایه، قدرت نقدشوندگی آن است.

ثابت با اشاره به حرکت پول حقیقی ها از صندوق ها و اوراق به سمت سهام، بیان کرد: طی ماه های اخیر، افت شدید شاخص ها و قیمت سهام، عاملی برای خروج نقدینگی از بخش سهام بود. اما در کنار آن، نبود جذابیت در بازارهای موازی، عملکرد مناسب شرکت ها در گزارش ها، از عواملی محسوب می شود که به افزایش ضریب نفوذ در بازارسرمایه منجر شده است.

وی به سرمایه گذارانی که قصد ورود مستقیم به بازارسرمایه را دارند، توصیه کرد که حتما با آموزش وارد این بازار شوند و از تحلیل هایی که از مجاری رسمی تر منتشر می شوند بهره ببرند و از دنباله روی از شایعات و سیگنال فروشی ها اکیدا پرهیز کنند. در کنار این موارد در مواقعی که بازار نزولی است به خویشتن داری پرداخته و صبوری پیشه کنند.


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=172058
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

مدیرعامل کارگزاری بانک سپه: نفوذ بازار سرمایه افزایش یافت
مدیرعامل کارگزاری بانک سپه: نفوذ بازار سرمایه افزایش یافت
مدیرعامل کارگزاری بانک سپه: نفوذ بازار سرمایه افزایش یافت
مدیرعامل کارگزاری بانک سپه: نفوذ بازار سرمایه افزایش یافت
مدیرعامل کارگزاری بانک سپه: نفوذ بازار سرمایه افزایش یافت