به گزارش اخبارپول از بانک رفاه، اسماعیل لله گانی مدیرعامل بانک رفاه در سی و هشتمین جلسه شورای اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی که با حضور مدیران روابط عمومی وزارتخانه و سازمان های تابعه به میزبانی بانک رفاه کارگران در مجتمع آموزشی رفاهی- ولنجک به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: در شرایط حساس کنونی که کشور با جنگ اقتصادی، تحریم های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا روبرو است، انعکاس فعالیت ها بسیار مهم و حیاتی است که این نقش مهم را روابط عمومی سازمان ها به عهده دارند.
وی افزود: روابط عمومی، آیینه زیبایی هاست. به این معنی که شناسایی نقاط ضعف، انعکاس نقاط مثبت و تلاش برای بهبود نقاط ضعف در حوزه فعالیت ها و اختیارات روابط عمومی هاست. اطلاع رسانی مناسب فعالیت ها و تلاش های مجموعه برای تنویر افکار عمومی در این مقطع حساس، روابط عمومی ها را بیش از هر زمان دیگر در کانون توجه قرار داده است.
لله گانی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا، نظام بانکی از جمله سازمان هایی است که در سختترین شرایط، خدمترسانی به هموطنان را انجام داد و با اهدای شهدای خدمت، دین خود را به نظام و کشور ادا کرد اما متاسفانه انتقادهای زیادی به نظام بانکی می شود که روابط عمومی ها به عنوان حافظان منافع سازمان، باید بتوانند به این انتقادها پاسخ مناسبی ارائه دهند.
مدیرعامل بانک رفاه در ادامه به نقش سازنده روابط عمومی ها اشاره و اظهار کرد: در عصر ارتباطات که عنصر اصلی و مهم آن، ارتباط بین انسان هاست، نقش روابط عمومی ها در ارتباط سازمان با مخاطبانش و درون سازمان با همکاران مجموعه، بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است و از نگاه سنتی که فقط تبلیغات را وظیفه آن می دانست، فاصله گرفته است.
وی ادامه داد: ماهیت ارتباطات و ابزارهای مورد استفاده در مقایسه با گذشته تغییرات محسوسی کرده است. این تغییرات، محدودیتهای زمانی و مکانی را از بین برده است و به معنی واقعی کلمه، دهکده جهانی شکل گرفته است.
مدیرعامل بانک رفاه ادامه داد: شکل گیری و رونق شبکه های اجتماعی از جمله این تغییرات است که استفاده مناسب و بهینه از این شبکه ها می تواند روابط عمومی ها را در رسیدن به اهداف سازمانی یاری کند.
لله گانی افزود: روابط عمومی ها، مشاوری امین برای مدیران و سازمان ها هستند و از طریق ایجاد پل ارتباطی بین سازمان و ذی نفعان می توانند به مدیران مشاوره دهند و سازمان را در مسیر تحقق اهداف یاری کنند.
مدیرعامل بانک رفاه کارگران بیان کرد: تخصص در حوزه روابط عمومی اصل مهمی است و با توجه به جایگاه و اهمیت روابط عمومی، افرادی که برای این حوزه انتخاب میشوند باید از تخصص، دانش و مهارت لازم برخوردار باشند تا بتوانند به نحو مطلوب از منافع سازمان در تعامل با مخاطبان و سازمان های دیگر حفاظت کنند.
در ادامه این جلسه، خالصی مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی ضمن قدردانی از بانک رفاه کارگران گفت: هدف اصلی برگزاری جلسات شورای اطلاع رسانی، امید آفرینی برای هموطنان در این شرایط دشوار است و روابط عمومی ها باید در این زمینه پیشگام باشند.
خالصی افزود: در سال های گذشته در سازمان ها و نهادهای دولتی، فعالیتها و کارهای زیادی انجام شده است اما آن طوری که باید به اطلاع افکار عمومی نرسیده است، بنابراین روابط عمومیها باید اطلاع رسانی مناسبی از این اقدامات داشته باشند.