بانک ملت امسال موفق شد با حاشیه سود بیش از ۱۱۳میلیارد ریالی، رشد ۵۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته، برای خود رقم بزند.

تراز عملیاتی بانک ملت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبارپول، بانک ملت موفق شد در ۹ ماهه سال جاری، با کسب ۲۴۲ هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی و پرداخت ۱۲۹ هزار و ۶۷۷میلیارد ریال سود سپرده‌گذاری، تراز عملیاتی ( حاشیه سود) مثبت ۱۱۳,۰۰۷ میلیاردریالی را کسب کند.

این بانک موفق شد با رشد ۵۷ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته (حاشیه سودپرداختی ۷۲,۰۰۶ میلیارد ریالی)، عملکردی درخشان برای خود در سال ۹۹ رقم بزند.

 

تراز عملیاتی بانک ملت

این گزارش می‌افزاید، تراز عملیاتی بانک ملت درآذرماه سال جاری ۱۴ هزار و ۸۱۱ میلیارد ریال بوده که این امر با ۳۴ هزار و ۳۷۳میلیاردریال درآمد حاصل از تسهیلات و ۱۹هزار و ۵۶۲ میلیاردریال سود پرداختی به سپرده‌گذاران در این بانک رقم خورده است.

به این ترتیب تراز عملیاتی بانک ملت در آذر ماه امسال، ۹۶ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال قبل بوده و همچنین درآمد حاصل ازتسهیلات در همین مدت، نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد۶۷ درصدی را رقم زده است.

براساس این گزارش، سود پرداختی به سپرده‌گذاران درآذر ماه امسال، نسبت به مدت مشابه در سال قبل نیز ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

تراز عملیاتی بانک ملت

براساس این گزارش، بانک ملت در بخش سپرده‌های هزینه‌زا طی آذرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۹۱ درصدی برخوردار شده است که بیشترین رشد مربوط به سپرده‌های کوتاه‌مدت با ۶۹% رشد از مبلغ ۶۴۲,۷۱۰ میلیارد ریال به ۱,۰۸۳,۲۲۵ میلیارد ریال رسیده است.

همچنین گواهی سپرده ویژه سرمایه‌گذاری‌عام ( با ۱۳% سهم بری از سپرده های هزینه زا) نیز با رشد۸۸ درصدی از مبلغ ۲۳۷,۵۶۲ میلیاردریال به ۴۴۷,۷۰۰ میلیارد ریال در بانک مذکور رسیده است.

این گزارش حاکی است، در بخش سپرده‌های غیرهزینه‌زا، بانک ملت طی آذر ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با عملکرد موفق خود از رشد ۶۶ درصدی برخوردار شده است.

 در این میان بیشترین سهم درصد مربوط به سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری ریالی (با سهم بری ۵۷ درصدی از سپرده های غیر هزینه زا) بوده که با ۳۵% رشد از مبلغ ۵۹۹,۳۷۳ میلیارد ریال به ۸۰۶,۷۵۲ میلیارد رسیده است.

همچنین سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز ارزی با ۲۵% سهم از کل سپرده‌های مذکور و با ۱۶۲% رشد از مبلغ ۱۳۶,۴۹۰ میلیاردریال به ۳۵۷,۷۸۰ میلیارد ریال رسیده است.

براساس آمارهای اعلامی بانک ملت، در مجموع کل مانده سپرده‌ها در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با جهش قابل ملاحظه ۸۳ درصدی از مبلغ ۲,۷۲۸,۲۰۲ میلیارد ریال به ۴,۹۸۷,۴۵۶ میلیارد ریال افزایش یافته است.

 

تراز عملیاتی بانک ملت

براساس این گزارش، مانده تسهیلات ریالی بانک ملت در آذر ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با ۵۵% رشد از مبلغ ۱,۵۶۱,۷۲۳ میلیارد ریال به ۲,۴۱۳,۸۰۳ میلیارد ریال رسیده است.

همچنین مانده تسهیلات ارزی این بانک بورسی در آذر ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۰۲درصدی از مبلغ ۷۷۴,۴۱۳ میلیارد ریال به ۲,۳۴۰,۴۱۳ میلیارد ریال افزایش یافته است.

به گزارش اخبارپول و براساس آمارهای اعلامی، کل مانده تسهیلات ارزی و ریالی بانک در آذر ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با جهش قابل ملاحظه ۱۰۴ درصدی از مبلغ ۲,۳۳۶,۱۳۷ میلیارد ریال به ۴,۷۵۴,۲۱۶ میلیارد ریال رسیده است.

تراز عملیاتی بانک ملت

در جدول زیر درآمدهای حاصل از تسهیلات، سودپرداختی به سپرده گذاران، مازاد درآمد تسهیلات به سود پرداختی در بانک ملت به تفکیک ۹ماهه اول سال ۹۹ و مقایسه با آذرماه۹۸ مشخص شده است.

تراز عملیاتی بانک ملت

به گزارش اخبارپول، تراز عملیاتی بانک ملت در آذر ماه امسال (مازاد درآمد تسهیلات به سود پرداختی به سپرده‌ها) در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته۵۷ % رشد ثبت کرده و همانند ماه‌های گذشته به روند صعودی خود ادامه داده است.

بر همین اساس بانک ملت هم اکنون در بین بانک‌های بورسی همچنان پیشتاز بوده و توانسته در صدر بالاترین تراز عملیاتی برای دوره ۹ ماهه سال جاری قرارگیرد. به طوری که با ثبت مبلغ ۱۴,۸۱۱ میلیارد ریال تراز مثبت عملیاتی در آذر ماه و مجموع ۱۱۳,۰۰۷ میلیارد ریال در۹ ماهه نخست سال جاری وکسب رتبه نخست با اختلاف ۱۷۷ درصدی نسبت به بانک تجارت که در رتبه دوم قرار دارد سرآمد تمام بانک‌های بورسی باشد.

 

تراز عملیاتی بانک ملت


لینک کوتاه : http://poolpress.ir/?p=169267
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما

( الزامي )

(الزامي)

اختصاصی/ رشد چشمگیر تراز عملیاتی بانک ملت نسبت به مدت مشابه سال قبل
اختصاصی/ رشد چشمگیر تراز عملیاتی بانک ملت نسبت به مدت مشابه سال قبل
اختصاصی/ رشد چشمگیر تراز عملیاتی بانک ملت نسبت به مدت مشابه سال قبل
اختصاصی/ رشد چشمگیر تراز عملیاتی بانک ملت نسبت به مدت مشابه سال قبل
اختصاصی/ رشد چشمگیر تراز عملیاتی بانک ملت نسبت به مدت مشابه سال قبل