- پایگاه خبری اخبارپول - http://poolpress.ir -

صادرکنندگان کالاهای صنعتی و دانش بنیان‌های بخش صنعت و معدن تسهیلات می‌گیرند

به گزارش اخبارپول، بر همین اساس تسهیلات صندوق توسعه ملی ویژه سرمایه در گردش صادرات کالاهای صنعتی به مبلغ ۴.۵۰۰ میلیارد ریال، فعالیت‌های دانش بنیان بخش صنعت و معدن واقع در تمامی مناطق به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال و بخش صنعت و معدن مناطق برخوردار به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال از طریق سپرده‌گذاری ریالی و با عاملیت بانک توسعه صادرات [1] پرداخت می‌شود.

قراردادهای سپرده گذاری ریالی بین صندوق توسعه ملی و بانک توسعه صادرات ایران به استناد بند (ب) ماده ۵۲ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مصوب چهارم اسفند ۱۳۹۳ مجلس شورای اسلامی و تبصره یک بند (ح) ماده ۱۶ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور به امضا رسیده است.

بر اساس این قرارداد، منابعی از صندوق توسعه ملی در اختیار بانک توسعه صادرات [2] برای ارائه این تسهیلات قرار گرفته است . نرخ سود تسهیلات پرداختی به متقاضیان از محل سپرده این قرارداد نیز ۱۶ درصد خواهد بود و بانک متعهد به اجرای آن است.

براساس این قرارداد، سقف اعطای تسهیلات سرمایه در گردش برای اشخاص حقیقی ۴۰ میلیارد ریال (۴ میلیارد تومان) و برای اشخاص حقوقی ۳۰۰ میلیارد ریال (۳۰ میلیارد تومان) تعیین شده است.